Interviul cu Monica Barladeanu ( 1 )

August 17, 2012 § Leave a comment

Să respirăm un aer cald, de vară. De dis­curs de actriţă. Să respirăm un aer dis­tins de eleganţă. Ca o pată stranie, într-o după-amiază a vremurilor de bâjbâială în definirea celebrităţii. În România. Să mai respirăm un pic, zâmbind, în aerul ăsta al stupi­dităţii momentane a unei ţări în care e tot mai dificil să desluşeşti cum arată celebritatea. Vreo două ore, la o terasă în Bucureşti, de vorbă cu Monica te ajută să mai respiri în asfixierea asta de stupid şi oameni fără relevanţă, între care se învârte ţara asta în păr­ţile ei publice.

DESPRE MOMENTE

În momentul în care vorbim, dincolo de a fi actriţă, există ceva ce mai contează?

Monica Bîrlădeanu Contează foarte mult evo­luţia personală. Felul în care mă schimbă lucrurile. Actoria e dintre cele care m-au schimbat fundamen­tal. Dar există întâlniri importante cu oameni. Există multe alte lucruri pe care le fac colateral. Există în­trebări multe la care încerc să-mi răspund. Aşa cum există o întrebare destul de frecventată de către jur­nalişti: „Cine e Monica Bîrlădeanu?“. E un răspuns pe care-l reformulez periodic. Un răspuns la care adaug tot timpul elemente noi.

Cum se simte succesul, Monica?

Corupător! Succesul corupe. Ai nevoie de o permanentă reverificare a stâlpului de care te ţii. Ai nevoie de o observare permanentă a comporta­mentului tău.

Care a fost primul moment în care te-ai simţit actriţă?

Primul moment? S-a întâmplat în rolul din „Moar­tea domnului Lăzărescu“. Momentul e cel în care am putut să fac, la a 13-a dublă, acelaşi lucru. An­duranţa e unul dintre lucrurile pe care un actor trebuie să le ştie bine. Un alt moment e cel în care am câştigat încrederea echipei şi am fost lăsată să improvizez. Cristi Puiu e recunoscut ca fiind foarte puţin permisiv în zona aceasta.

Dar frumoasă când te-ai simţit prima dată, Monica?

Mult după ce mi-a spus foarte multă lume. Nu mi s-a părut relevant felul în care arăt, până foarte târ­ziu. Până pe la 22 de ani. Trebuie să înţelegi că am fost o fată care s-a bazat mult doar pe ceea ce ştie. Asta până când, pentru a supravieţui în facultate, a trebuit să-mi iau un job. Din raţiuni logice şi de eficienţă, alegi jobul în care investeşti cel mai puţin timp, cu maxim de remuneraţie. Am primit o ofertă să fac poze pentru un catalog de pijamale. La sfâr­şitul unei zile de shooting, primeam salariul mamei mele pe o lună. Nu mi s-a părut deloc o abdicare de la principiile mele profesionale. Aşa a început expu­nerea mea publică. Mai târziu, a căpătat o anvergură destul de mare, care m-a şi furat la un moment dat. M-a furat atât de mult, încât îmi era clar că tot ce gândeam avea o valoare de adevăr.

Din traiectoria asta a ta, de la catalogul de pijamale la actriţa de acum, există un moment pe care n-ai fi vrut să-l trăieşti?

Nu. Pentru că, atunci când te distanţezi de ele şi când s-au decantat nişte lecţii de acolo, ţi se par im­portante pentru parcurs.

În toată înşiruirea asta de momente, n-au fost unele care ar fi putut să te scoată din destinul acesta al tău?

Am avut multe deraieri. N-am avut un traseu si­nusoidal. A fost cu ramificaţii. Ăsta e unul dintre lucrurile de care sunt mândră. Faptul că am avut tot timpul drept reper ceea ce-mi place să fac. Chiar şi când ai un job de compromis. Cunosc mulţi oameni de 40 de ani, care încă nu pricep ce le place să facă. Trăiesc un purgatoriu. Trebuie să ştii ce-ţi place să faci şi cu cine îţi place să trăieşti. Sunt două lucruri pe care e obligatoriu să le ştii despre tine.

Tagged:

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Interviul cu Monica Barladeanu ( 1 ) at Mindfields.

meta

