Duminica Botezului

July 18, 2012 § Leave a comment

Zilele esentiale duc in ele toata incarcatura irepetabilului. Pe de-o parte, sunt greu de trait d-asta. Pe de alta,  ziua se imparte in momente. Fiecare cu o lupta proprie, pastrand tensiunea dintre zambetul cu care se traieste bine si incruntarea in care se rateaza straniu. Ceva scurtcircuiteaza permanent incercarea de a le trai cu seninatate. Ceva se opune constant binelui. Mintea e in razboi. Lupta se da intre rostul momentului si anexele sale, care-si joaca dreptul de a putea deveni esentiale. De a surmonta rostul. Fiecarui moment grandios al crestinismului i-a fost atasat straniu o sansa de a-l deraia permanent. Craciunul e de multa vreme pe campii. Lumea se aduna sub aspectul lui Mos Craciun. Oamenii se insoara si-si boteaza copilul, asupriti tot timpul de accentele organizarii evenimentului, care rar rateaza tendinta de a deveni evenimentul.

Va spun, am obiceiul de a fi talentat. Si atunci capat apucaturi de regizor. Am d-astea. Si sunt bun. Meticulos si inspirat. Pentru duminica am pregatit un film de 10 minute. Despre Daria. Un film despre felul in care s-a insinuat ea in vietile noastre, de cand am aflat ca urmeaza si pana la Botez. Superb. Doar ca preocuparea pentru el mi-a distras prea mult atentia. Intentia asta de a filma tot e cea mai probabila meteoda de a rata trairile. Si toate preocuparile din lumea asta, chiar si alea tampe, au ca miza trairea.

Duminica am adus un proiector. O boxa speciala pentru film. Un om special pentru tot. Un baiat extraordinar, caruia nu-i reprosez nimic. Cam toata ziua m-am gandit la proiectia asta. Imaginea era verificata. Sunetul aranjat. Si play. Mi-a venit sa inebunesc. Se auzea difuz. Neconcludent. Greu discernabil. O perioada m-am enervat, pana cand am inteles. Nu stiu ce mi-a venit, ca am incheiat filmul cu Daria intreband daca filmul a fost despre ea. Si uite asa am inteles despre ce e vorba. M-a corectat Dumnezeu. Nu era un film despre ea. Era despre noi. Asa cum l-am gandit eu. El insa s-a auzit asa cum ne aude ea. Difuz. Amalgamat. Mai mult simte decat aude si discerne. Ca filmul duminica. Lumea mai mult l-a simtit dcat l-a auzit. Zilele urmatoare am sa-l pun asa cum l-am facut eu. Felul in care s-a auzit duminica e ca ziua unui mare eveniment. Irepetabil,,,, .

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Duminica Botezului at Mindfields.

meta

