Decizii

May 16, 2012 § Leave a comment

Cred că cel mai bine mă defineşte incapacitatea de a lua decizii mari. Una dintre marile mele incapacităţi. Una dintre puţinele consecvenţe. Se conturează aproape în obsesie. Să nu iau decizii mari. Poate că e consecvent felului în care ajungi să crezi în Dumnezeu. Stăteam şi mă gândeam că poate asta e arta. Să poţi să subsumezi parametrilor în care El ar vrea ca ea să se întâmple. Să reuşeşti să fii consecvent unei singure mari decizii: să nu te întrebuinţezi de liberul arbitru.

Sunt un foarte performant îndeplinitor de formalităţi. Îmi place să trăiesc evidenţe. Incertitudinea e obositoare. Îmi ia din seninătate. Îmi ia din graţie. Mă pune în postura omului asuprit de scenarii. Îmi place ca până când o decizie nu devine evidentă să nu fie luată. Îmi place viaţa când se întâmplă în relaxarea evidenţei. Nu-mi place să mă bruschez. Trăiesc anvergura firescului. E singura dificultate pe care o asum entuziast. Nu deviez cursurile râurilor, că mi se pare mie ceva. Le las să-şi construiască traseul.

Cred în destin. Cum cred şi în incapacitatea omului de a-l parcurge. Cred în destin ca singur drum al tău pentru care Dumnezeu garantează. Nu am ales să fac ce fac acum. Mi s-a conturat ca o evidenţă. N-am ales să mă însor cu Dana. Nici s-o cunosc. Nici să fac cu ea un copil. Aşa cum nu aleg să-mi respect părinţii. Aşa cum nu aleg să trăiesc ca un imbecil. Nimic din ce trăiesc important acum nu reprezintă o decizie pe care eu am luat-o. Toate s-au subsumat uneia. Am decis să nu mă împotrivesc evidenţei. Ci s-o aştept. N-a fost. Nu e uşor. Văd peste tot răbdarea trecută la virtuţi. Poate d-asta. Cu ea îţi aştepţi victoria până ce ea căpătă aspectul unei formalităţi. Ca ea să poate să fie trăită natural. Iar ca cel care o trăieşte să aibă aspectul învingătorului evident.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Decizii at Mindfields.

meta

