Cum arată ratarea

April 3, 2012 § Leave a comment

Uneori, ca un  stop cadru, mă uit spre viaţa cu care sunt înconjurat. Spre felul în care s-a construit în jurul meu. Mă uit şi mă gândesc că dacă cineva m-ar fi întâlnit pe la 18 ani. M-ar fi aşezat la o masă. Mi-ar fi povestit-o aşa cum e acum. Mi-ar fi propus-o, cele la care aş fi fost dispus să renunţ în schimbul ei sunt stingheritor mai multe ca celălalte. Aş fi tot dat în schimb. Ca instinct imediat. Dacă apoi ăsta mi-ar fi spus că tot ce mi-a povestit e viaţa mea de peste 10 ani, l-aş fi privit suspicios. Mare disproporţie între el şi realitate. Bă şi totuşi… ar fi avut dreptate.

Într-un stop cadru sunt înconjurat de circumstanţele fericirii. Viaţa mea e cea pentru care aş fi achitat atunci  mult mai mult decât aş fi avut. M-aş fi ridicat de la masă dator vândut. Şi totuşi… momentele în care acum mă surprind nemulţumit sunt mult mai multe ca cele în care nu sunt. E ceva în felul omului de a fi. E ceva stânjenitor care-l obligă să trăiască proiectiv. Să se perceapă permanent ca fiind într-o etapă intermediară. Să considere că lipseşte ceva. E o incapacitate de a se raporta firesc la prezent. E ceva tâmp în felul în care se înţelege. În mare, e felul omului de a-şi însuşi. De a considera că i se cuvine.  De a se conştientiza greşit. Fie ca nemulţumit. Fie ca încântat…  raportându-se la ce-l înconjoară într-un tip de aroganţă care-l împiedică să fie fericit. Aroganţa e un surogat al mulţumirii. E felul în care ratezi să trăieşti mulţumirea fericit.

Nemulţumirea e premisa progresului. A evoluţie. Nu cred. Îţi ia din graţie. E felul în care ratezi un moment pe care ai fi putut să-l trăieşti altfel. Premisa e greşită. Scopul nu e progresul. E fericirea. Uneori, ca un  stop cadru, mă uit spre viaţa cu care sunt înconjurat. Cine îmi tot propune să fiu nemulţumit?!

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Cum arată ratarea at Mindfields.

meta

