Momente & Schiţe

March 30, 2012 § Leave a comment

  • Una dintre problemele mele recente e că nu pot să mă opresc din a spune “exact”. Nu mai sunt  în stare să zic “da”. Sunt uşor depăşit de evenimente. Zic “exact” pe un ton dezinteresat şi superior. L-am auzit undeva şi mi-a plăcut. N-o să mă apuc acum să zic unde, dar e nenorocire cu el.
  • Ieşisem dintr-un interviu şi m-am oprit să iau nişte prăjituri. Un gest perfect justificat al omului care se întorcea acasă. E un tip de presiune ajuns într-o coadă de cofetărie. Trebuie să gândeşti repede. Să ai o dinamică a deciziei. Şi sub privirile nerăbdătoare ale oamenilor din spatele meu trebuia să spun că vreau o “albă ca zăpada”. Să stai aşa ca un om serios şi să spui treaba asta. Mai era şi un copil lângă. Ce-o crede şi ăsta despre mine. Pe ce ton să spun?! Că şi asta contează. “O albă ca zăpada, vă rog”. Toată anvergura mea aspectuală stătea să se prăbuşească. “Spuneţi vă rog!”. “Una d-asta… “. Şi-i arăt spre ea. Foarte precis, cu o mină uşor nervoasă. Asta se uită tâmp spre vitrină, apoi spre mine şi prăbuşeşte o întrebare: “de care?”. “D-asta, cum îi zice…”. Ea se uită spre mine, semn că înţelege despre ce e vorbă şi întreabă pe un ton ridicat: “Vreţi o albă ca zăpada?”. Şi aici vine momentul meu: “Exact”.
  • Mă tot sună unul cu un ton alert aşa, că e de la Aston Market. Prima dată am zis că e de la Aston Martin. Şi i-am zis că deocamdată nu e cazul. Apoi am  înţeles Aston Market. E ceva cu bursa. Băi începe ăsta să-mi turuie ce acţiuni au st ce a crescut. Zic bă nu mă interesează. El continuă. Staţi domne că să vedeţi că e aşa că pe dincolo. O ardea gen Gordon Gekko. Abia l-am potolit. Eram cu Columbeanu într-un interviu când îi sună telefonul. Răspunde şi începe să înjure. “Domne, v-am zis să nu mă mai sunaţi?! Vă reclam la poliţie!”. Închide şi-mi zice: “Unii de la Aston Market, mă tot sună”. Ieri îmi sună telefonul. Eu răspund entuziast, mai ales când nu conosc numărul. Că poate fi cel mai important telefon din viaţa mea.”Bună ziua domnul Buzăianu! Suntem de la Aston Market!”. “Voi nu sunteţi sănătoşi la cap?!”, l-am întrebat eu, chiar luând în calcul varianta. La care el se repliază: “înţeleg că nu sunteţi pregătit să investiţi”, zice el. Şi credeţi că-i zic eu… ? “Exact!”.
  • A venit azi Alina la redacţie. Şi ce credeţi că-mi zice: “M-a strâns de gât aseară Mickey Rourke în Gaia!”. Atât.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Momente & Schiţe at Mindfields.

meta

