Punct şi de la capăt

January 4, 2012 § Leave a comment

Îl plimbam pe Biggie prin parc. Ieri asta. Şi vorbeam la telefon. Şi la un moment dat sunt întrebat ce mai fac. Eu mă plimbam prin Herăstrău, Biggie alerga stupid ca de obicei şi în contextul ăsta eu am răspuns: bine! Şi aşa mi-am dat seama. I-am explicat apoi celei cu care vorbeam că despre asta e vorba. Că dacă întreabă cineva “ce ştie bă ăla să facă” , ăsta e răspunsul. “Bine!”. “Radu cel mai bine ştie să facă bine!”. Sunt foarte elaborat în treaba asta. M-am construit pentru aşa ceva. M-am tot priceput de vreo 10 ani încoace, ca să mă apropii acum de această postură. Cea a omului care ştie să facă bine. E plin de cei care habar n-au. Îi vezi nervoşi. Stupizi. Încrâncenaţi. Mototoi. Dezlănaţi. Angrenaţi în tembelism. Încarceraţi în absenţa logicii. Asupriţi de greşeli. Încercaţi de deveniri stupide. Ce să vă zic, dărâmaţi de neputinţă. Deci nasol. Eh, eu ieri mă plimbam prin Herăstrău cu Biggie şi nu eram aşa. Făceam bine. Zâmbeam mişto. Mă comportam frumos. Aveam umor. Mă bătea soarele. Mă înţelegeam bine cu mine. Ieri asta. Azi sunt la redacţie. A năvălit iar viaţa postdecembristă. Că în luna decembrie e uşor să faci bine. Acolo ne pricepem toţi. Da în ianuarie să vă văd. În noiembrie, nu mai zic. Sau septembrie. Acolo să vezi luptă. Aici se văd amatorii. Aici se împarte lumea în profesionişti ai binelui şi fericiţi întâmplători. Azi nu mă întrebaţi ce mai fac. Că mă prindeţi pe picior greşit. Nicio problemă însă. Mă apuc să-mi remontez entuziasmul. Să-mi realcătuiesc viaţa. Să-mi reeduc zâmbetul. Să-mi resuscitez relaxarea stupefiantă. Să redevin celebru. Ca-n reclama la Pepsi a lui Cristi Chivu. E timpul să redevenim celebri. Rămân genul care face bine. Cu mici vacanţe. Ca asta de azi.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Punct şi de la capăt at Mindfields.

meta

