Muzica în spaţiul public

December 8, 2011 § Leave a comment

De fiecare dată când stau de vorbă cu un imbecil mă mir. Bă cum a ajuns ăsta aşa. Una dintre explicaţii e şi muzica din spaţiu public. Nu-i uşor să trăieşti pe fonduri d-astea fără să te tâmpeşti puţin. Luam masa la restaurantul trustului pentru care lucrez. De lângă mine striga o plasmă dată pe Kiss TV. Există imbecili mai mari ca cei care hotărăsc ce muzică să reluze acolo? Sunteţi capabili să înţelegeţi că ei încă mai difuzează Danza Kudoro. Bă… e decembrie. A venit Moş Nicolae. Ăsta e un hit al verii. Bă e iarnă! Îl difuzaţi de vreo 6 luni încoace. Să-i trezească cineva p-ăştia mă. Apoi începe Likke Li. I follow rivers. Melodia asta am ascultat-o în Gaia prima dată. Cam acum un an. A ajuns şi la ei acum. Par genul care lucrează pe computere HC. Au apărut tablete mă. Posibil unii dintre ei să plece şi la vânătoare. Să-i avertizeze cineva că hrana se procură altfel acum. Mă tundeam. V-am povestit. Oamenii ăia ascultau un radio.  Nu ştiu care. Oricare. Bă începe Adele. Rolling in the deep. Cred că dacă mai aud o dată melodia asta mă transform în criminal. Că pot. Am datele. Îmi lipseşte motivul.  Oamenii ăştia îşi argumentează retardul pe ideea cu hit music. Adică ei, ca să difuzeze muzica, ea trebuie să fie hit. Operează cu logica de acum 10 ani. Bă a crescut viteza de perisabilitate a muzicii. Omului când îi place o melodie, nu mai aşteaptă mă să fie dată la radio. Eşti director muzical că te pricepi la muzică. A te pricepe înseamnă să anticipezi ce devine hit. Nu să constaţi. Şi mai e o treabă. Nu mai pot cu “Shake it mamcita”. “Shake your ass”. “Shake shakee”. Prin finalul lunii noiembrie, eram aşa, ca un om printr-un hipemarket. Ascultam colinde. Acum nu ştiu dacă au uitat să le schimbe de anu trecut. Sau le-au băgat pentru anul ăsta. Colinde în noiembrie? Poţi fi altfel decât imbecil în contextul ăsta?! Întreb.

P.S. Mâine voi publica ceva important! Absolut important!

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Muzica în spaţiul public at Mindfields.

meta

