Un pic de demnitate

November 15, 2011 § Leave a comment

Îi urmăresc curios pe oamenii care fumează. Cu detaşarea şi superioritatea unuia care n-a trebuit să treacă prin aşa ceva. Nu m-am apucat. Îi privesc şi într-un tip de curiozitate. Mă uit atent şi la prietenii mei care fumează. Mă uit la ei şi mă gândesc… “deci aşa ceva”. Mă uit constatativ. Există mai multe tipuri de fumat.  Dau practicanţilor un aer interesant. Pe unii îi branduieşte într-un tip de rebeliune. De boemie. Alţii o dau aristocratic aşa. Fumează franţuzeşte. Alţii fumează apăsat. Cu o mină apăsată. De om care decide treburi. Alţii când aşa. Când aşa. Şi-i înţeleg pe oamenii ăştia. Le pricep gesticulaţia. Înţeleg fumatul ca pe o exprimare a personalităţii. O exprimare cu nişte pagube greu de contabilizat sau contestat. Da mă uitam pe geam ieri. Era frig. E straniu afară. Genul de vreme care te face să apreciezi înauntrul. Sunt zile în care plouă. Şi-i văd de la biroul meu acolo. Chirciţi. Stau şi pufăie. Oameni, unii dintre ei cu prezenţe interesante. I-ai lua drept oameni serioşi. Băi stau acolo cocoşaţi de neputinţă şi trag dintr-un chiştoc. Bă, un pic de demnitate în faţa viciului. Un pic de demnitate în faţa neputinţei. Un pic de evoluţie în faţa  gesticulaţiei adolescentine. Un pic de rost în faţa ridicolului. Bă nimic. Stau îngâmfaţi de frig. Dominaţi de neputinţa de a nu trage dintr-un chiştoc de ţigară 3 ore la rând. Eu nu zic să nu fumăm, dar hai băi…. puţină demnitate. Puţin orgoliu mă. Adică să nu te fumeze ţigara. Barem, dacă tot se pune problema, fumeaz-o tu. Să fumăm cu demnitate. Dacă nu eşti în stare, mai bine nu te apuci… ca mine.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Un pic de demnitate at Mindfields.

meta

