Lecţia de logică!!

October 31, 2011 § Leave a comment

Unu (Mihai Dobrovolschi)  îşi spune o părere. Eu îmi spun opinia în legătură cu ce a zis unu. Altul (Petru) vine riguros şi inteligent, că de ce limitez dreptul unuia la opinie. Eu îi explic calm că a-mi spune o părere în legătură cu ce a spus cineva, nu înseamnă a nu accepta dreptul la opinie. Ci a-l exersa. El vine tâmp şi-mi spune că ce a spus unu e o părere. Ce am zis eu e un verdict. El stabilind şi proporţia în care o părere este un verdict. Cum? Spunând o părere. Am scris într-un editorial că e o prostie să spui că diavolul e o creaţie a oamenilor. Că el nu există. Pentru mine asta e o certitudine. Pentru alţii o părere. Un  băiat care prezintă emisiuni la Radio Guerrilla, Petru, a izbucnit. Că de ce-mi impun punctul de vedere cu forţa, el având altul. Eu i-am explicat că a-mi spune o părere nu înseamnă a o impune. El a continuat să-mi explice, că eu mi-am impus-o. Părerea mea e că doar am spus-o. Părerea lui e că am impus-o ca verdict. În timp ce îmi explica această chestiune, îşi impunea părerea ca verdict: “ţi-ai impus părerea”. El îmi spune că din punct de vedere religios este agnostic. Eu, evident sunt ortodox. Agnosticismul este o doctrină. Se bazează pe nişte principii. Are denumire şi are aderenţi. La fel şi creştin ortodoxia. Petru scrie un articol despre mine cu titlul “Dilema unui redactor indoctrinat”. Aderenţa mea la această doctrină e o formă de indoctrinare. Îmi explica el că a te afilia unei doctrine înseamnă a fi indoctrinat. El, deşi s-a asumat ca membru al unei alte doctrine, el nu este indoctrinat. Acum explic eu, indoctrinat înseamnă nu a adera la o doctrină. Ci a adera fără s-o înţelegi. Cam cum aderă el la diferiţi termeni, fără să-i înţeleagă în prealabil. În speţă termenul “indoctrinat”. Dar nu asta mi se pare superb. Asta e aşa, ca o curiozitate. Superbi mi se par oamenii ăştia care au senzaţia că sunt interesanţi. Că sunt ceva deosebit. Că sunt ieşiţi din turmă. Că ei au o viziune superioară a lucrurilor. O ard aşa entuziaşti, pe libertate de gândire, fără să aibă un minim moment de luciditate. Suficient unei constatări superbe: bă turma voastră începe să fie mai numeroasă şi mai tâmpă decât cealaltă, în care probabil sunt eu. Ăsta e blogul lui.

Tagged: ,

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Lecţia de logică!! at Mindfields.

meta

