Avocatul Diavolului

October 27, 2011 § Leave a comment

Am avut o dimineaţă catastrofală. Dar nu asta contează în viaţă. În timpul acestei secvenţe a vieţii mele, eram în maşină. Ascultam Radio Guerrilla… că ce altceva era să ascult?! Dobrovolschi şi Craioveanu. Primul m-a făcut să vorbesc singur în maşină. Nu singur. Cu căţelul, că era în spate. Nu ştiu cum s-a hotărât Dobrovolschi, aşa s-a gândit el că e cazul, să vorbească despre diavol. A vrut să lămurească treaba pe partea asta a vieţii. Cum la începutul carierei mele voiam să devin cel mai bun om de radio, eram într-o relaţie bună cu Dobro. Vorbeam constant. Am luat masa împreună. A vrut la un moment dat să mă ia co-host la emisiunea lui matinală. Când a plecat de la Pro Fm asta. In fine. Priveam spre el  într-un tip de simpatie. Era un om cu obiceiul de a crede în Dumnezeu. De a se raporta într-o logică la El. Aşa l-am reţinut. Avea sens. Mi-a rămas în minte ca fiind un tip cu mult mai inteligent decât pare. Aşa l-am lăsat atunci. Apoi n-am mai ţinut legătura. Eu nu prea i-am mai ascultat matinalul, nefiind genul de om treaz în acea parte a zilei. Şi tot aşa, până azi. Când începe să dezvolte subiectul. Să rezolve treaba cu diavolul. Să lămurească lumea despre ce e vorba. Am trăit un sentiment straniu. Explica el acolo că domne, diavolul nu există. E o construcţie a minţii omului. E alibiul prin care ne justificăm greşelile. E un fel de lipsă de asumaţie. Discurs de fetiţă sensibilă de clasa a 5-a.  Şi e o chestie superbă aici. Aţi văzut “The Devil’s Advcate”?! Tot ce construieşte el în lumea asta se bazează pe discursul lui Mihai Dobrovolschi de dimineaţă. Al Pacino jucând rolul diavolului în dialog cu avocatul involuntar al lui… cu Keanu Reeves:

Don’t get too cocky my boy. No matter how good you are, don’t ever let them see you coming. That’s the gaffe my friend. You gotta keep yourself small. Innocuous. Be the little guy. You know, the nerd… the leper… shit-kickin’ surfer. Look at me. Underestimated from day one. You’d never think I was a master of the universe, now would you?

Cum a ajuns Dobrovolschi de unde era când l-am cunoscut acum vreo 6 ani, aici, doar el ştie. Ceea ce însă mi-a plăcut a fost replica lui Vlad Craioveanu. Unul dintre oamenii cu care am râs cel mai bine în viaţa asta. Povestea despre nişte benzi desenate cu Dumnezeu şi diavolul pe care le-a văzut ieri. Şi replica pe care i-o dă acolo Dumnezeu ăluia: “U can’t handle the truth!” .

Tagged:

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Avocatul Diavolului at Mindfields.

meta

