Asta cu salutul

September 30, 2011 § 3 Comments

Nu reuşesc să pricep treaba asta cu salutatul. E o ştiinţă. Nu o deprinzi oricum. Merg prin Adevarul Holding si nu-mi dau seama pe cine trebuie să salut. De la ce nivel al relaţiei cu omul, el începe să trebuiască să fie salutat. Există conceptul “ne ştim din vedere”. De câte ori trebuie să trecem unul pe lângă altul ca să înceapă să trebuiască să ne salutăm? Lucrez aici de aproape 2 ani. Dacă trec un an pe lângă cineva zilnic… probabil deja trebuie să-l salut. Dar de ce eu? Să mă salute el. Sau ea. Dacă-l salut şi nu răspunde, o să mă enerveze foarte tare. Şi sunt şi genul de om nervos antipatic. Apoi e situaţia în care, conjunctural, vorbim o dată. Din punctul meu de vedere deja sunt create premisele nevoii de salut. Dar sunt oameni cu care mă salut o perioadă, apoi nu ne mai băgăm în seama. Deci cum aşa ceva? Înseamnă că nu-i mai par important. Invers nu merge, pentru că mie nimeni nu mi se pare important. Unii oameni îmi plac, în măsura în care-mi par similari mie. Şi sunt tentat să-i salut.

Azi m-a salutat o gagică pe lângă care am trecut zilnic de la începutul anului. Băi, de ce azi? Adică nu putea să mă salute şi ieri? Dintr-o dată i s-a părut important să mă saute. Ceea ce m-a enervat. Adică până acum nu eram….. go for important. Să zicem că cineva e dispus să rupă tăcerea. Când el sau ea trece şi mă salută, ca să nu devin “nesimţitul ăla de la OK!” , am vreo trei secunde în care trebuie să reacţionez spontan. Bă nici asta nu-i uşor. Deci cu oameni cu care te vezi o perioadă constant, trebuie tot timpul să stai pregătit. Apoi mă enrvează când mă salută oameni care-mi sunt antipatici. În momentul ăla mă obligă. Fie să fiu nesimţit. Fie să fiu prefăcut. Bine nu ies din treaba asta orice aş face. Şi atunci îmi devin şi mai antipatici.

Altă problemă generată de treaba asta cu salutul e că în clădirea asta lucrează vreo 800 de oameni. Cu cât stau mai mult aici, cu atât începe să fie cazul să mă cunosc cu mai mulţi. Înţelegeţi ce înseamnă să saluţi vreo 500 de oameni în fiecare zi? Asta e caracteristică meseriei de portar. Plus că sunt unii care mă salută de mai multe ori. Ceea ce pe de-o parte poate să însemne că sunt bucuroşi că mă văd. Dar poate să însemne şi că n-au reţinut că m-au mai văzut de 2 ori în ziua aia.

Şi ultima situaţie. Băi sunt oameni cu care te ştii doar “salut”, “salut”. Problema începe când mergem în aceeaşi direcţie. Utilizează un tip de viteză până ajunge în dreptul tău. Îl sau o saluţi, după care schimbă viteza. Şi trebuie să merg în paralel cu ei. Dacă mergi în paralel mai mult de 5 secunde, deja e penibil să nu mai dai nicio replică. Eu cel puţin aşa sunt. Simt că tăcerea mă apasă. Trebuie să fac o glumă. Deci mă obligă cumva. Cel mai tare mă enervează asta cu inconstanţa în viteza deplasării. Adică normal e fiecare să-şi păstreze viteza domne. Nu mergem aşa… aiurea. Ba mai încet. Ba mai tare. În fine. O să mai văd…

§ 3 Responses to Asta cu salutul

  • Dragon says:

    Am putea data viitoare sa discutam despre inevitabilul “Ce faci?” cand te intalnesti cu un coleg la baie. Raspunsul cel mai la indemana de multe ori “taca paca” tine, dar adevarul cu siguranta e altul.

  • nana says:

    Încearcă cu “codul bunelor maniere” pe care ţi l-am dăruit mai demult. Este făcut anume spre a-ţi rezolva o parte dintre probleme, respectiv pe acelea pe care nu le complici tu, inutil.

  • Paul Andrei says:

    Magnific. Si eu am aceeasi problema, chiar si la bloc. Asta la ce scara sta? Merita saluata? Oare-l mai vad vreodata incat “salutul” meu sa nu fie in van? La munca la fel, sunt unii care strang mainile, la toti…eu zic un “salut” asa general cand intru :))

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Asta cu salutul at Mindfields.

meta

