Prostul Clasic

September 19, 2011 § Leave a comment

Am obiceiul când scriu să-mi iau un model. Scriu despriptiv. Îmi plac oamenii specifici unei categorii. Îmi plac personajele simptomatice. Cu simptome bine definite. Am zilnic în jurul meu un prost autentic. Îl studiez cu entuziasm. E foarte important pentru mine. Am mai scris despre el. Poate vă amintiţi. Mă învaţă să definesc cât mai fidel prostia. E atât de prost încât uneori îi intră părul în ochii şi nu-şi dă seama o perioadă de ce nu vede. Aşa a ajuns probabil să aibă ochelari. Nu pricepea ce vede şi s-a dus la oftalmolog. Merge apăsat. Şi uşor pe spate. Îi dă senzaţia că ar fi important. Are nevoie să-şi pară important. Că varianta celaltă e să-şi dea seama cât e de prost. E foarte preocupat în a scoate în evidenţă cam orice produce sub semnul unei minime definiţii a succesului de orice fel. Şi de la toaletă iese tot sub aspectul mândriei şi al reuşitei. Are o nevoie isterică să contrazică intuiţia celor din jur, care, din când în când îşi face datoria. Îl certifică drept prost. Întreţine totuşi nişte minime aparenţe. Şi o brumă de firesc care o ajută în negocierea relaţiilor superficiale şi a discuţiilor expeditive. Am zis “o”? Pardon! “Îl”! Revenind, bruma aia îi dă timp. Durează ceva până te prinzi despre ce e vorba. Zâmbeşte victorios şi mândru des. Asta cu toate că cel mai mare succes e că reuşeşte, spre deosebire de noul meu câine, să-şi facă nevoile la toaletă. Nu întotdeauna că, uneori, prea preocupat de implementarea ideii că în chip conjunctural a dobândit o funcţie minimă, te trezeşti că uită şi d eunde vine şi unde se duce.  Genul care merge cu legitimaţia peste tot. Nu ca să-şi aducă aminte cum îl cheamă. Ci mai degrabă că totuşi nu e prost. Are o funcţie. Vorbesc la genul masculin pentru că e complicat de integrat, din punctul ăsta de vedere, într-o categorie sau alta. Ne apropiem vertiginos cum spuneam data trecută, de momentul conversaţiei concrete. Cu poză şi identitate. Şi funcţie. Că i se pare că are.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Prostul Clasic at Mindfields.

meta

