Marea

August 30, 2011 § Leave a comment

De dimineaţă mi-am amintit de mare. Abia depăşisem 3o de ani. Închiriam 2 camere, foarte aproape de mare, de unde ne duceam prin grădină la plajă. Rămâneam acolo până la prânz, iar după-amiaza jucam pinacle. Din cei patru, doi au murit. Eu am îmbătrânit. Dar plaja va fi rămas aceeaşi. Dimineţile trebuie să fie şi acum acolo, dimineţi fără cer, iar marea se clatină cu siguranţă la ţărm, când n-o agită valurile. Fireşte, vor rămâne tot aşa când din cei patru nu va mai exista nimeni. Cu minunata şi teribila ei năpasare, pe care noi nu o vom putea învăţa niciodată, natura uită tot, chiar şi pe cei care au avut naivitatea să creadă că, măcar la mare nu există decât prezent.

Octavian Paler în “Autoportret într-o oglindă spartă”

Am fost prima şi ultima dată a anului ăsta la mare. La mare, aşa cum o pricep eu. Cum o decodific eu. Cum am învăţat-o eu. Marea e când adormi şi auzi valurile. Merg şi la Mamaia. Acolo nu e marea. Acolo au altceva. Plaja. Plaja trebuie să fie mai puţin organizată de oameni şi mai mult organizată de Dumnezeu. Marea trebuie să semene cu cea pe care ai cunoscut-o în copilărie. Trebuie să fie aşa cum ai învaţat-o atunci. Şi-mi aduc aminte cum stăteam la o terasă într-o dimineaţă. Vedeam marea în depărtare. bătea puţin vântul. Lângă mine, celebra Daneza. Beam cafeaua. E contextul în care s-au petrecut 2 declaraţii spectaculoase. La o masă de alături, cineva încerca să încurajeze pe altcineva. “Nu înţeleg de ce îţi faci probleme. Mai rău decât ceea ce se poate întâmpla nu se poate întâmpla nimic”. Vântul amesteca mirosul de mare cu cel de cafea şi cum stăteam eu aşa, la un moment dat, dana mă întreabă: “Vezi avantajul faptului că ne-am căsătorit?”. Şi eu i-am răspuns: nu. Atât. Mâine imagini, într-un nou film regizat excepţional de mine. 

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Marea at Mindfields.

meta

