Interviul cu Radu Mazăre ( 1 )

August 22, 2011 § Leave a comment

Despre el

Cum te defineşti?

Mă defineşte o bună înţelegere a mea şi a vieţii.

Cine ai vrut să fii?

N-am vrut să fiu nici ceva, nici cineva. Când am plecat eu, pe la 20 de ani, pe vremea lui Ceauşescu, într-o ţară de comunişti, credeam că o să navighez, o să citesc şi o să scriu. Asta îmi propusesem până în 90. După aia, restul au venit de la sine.

Ai devenit bogat întâmplător?

Orice om vrea s-o ducă mai bine.

Una e s-o duci mai bine, alta e să trăieşti cum trăieşti tu.

Nu sunt bolnav nici după bani, nici după putere. Îmi place, ai văzut, să stau pe apă, apoi relaxat, picior peste picior. Nu sunt gomos.

Nu banii te-au făcut fericit?

Nu-mi pierd timpul vieţii mele nici pentru bani, nici pentru putere.

Deci îmi explici că poţi fi suficient de bogat. Poţi să te opreşti.

Da. Ai ce-ţi trebuie. Ai suficient cât să cheltuieşti. Ai nişte maşini ca jucării. Fiecare acum cu damblaua lui. Ai o barcă. La ce naiba să aduni mai mult? Să laşi moştenire? Crezi că dacă mori cu 1 milion de euro sau mori cu un miliard, e vreo diferenţă? Majoritatea omaneilor care au mai mulţi bani ca mine nu ştiu să-şi trăiască viaţa. Sunt oameni care au putere în politică. Şi vor şi mai mult şi aşa se rup de viaţa pe care ar trebui s-o trăiască.

Nu ţi se pare importantă puterea?

Ba da. Dar nu sunt bolnav de ea. De exemplu Iliescu e bolnav de puetere. Ponta e un politruc şi el. Îi place puterea.

Păi şi e rău?

Nu ştiu. Depinde de unde priveşti. Spre exemplu eu o lună am stat pe schiuri în iarna asta. El a stat la şedinţe. Cum e mai bine, cum e mai rău? Dacă o să câştigăm alegerile, lui o să-i spună mai multă lume “să trăiţi!”. Mie mai puţină lume. Eu o să spun că am mai stat o lună pe schiuri şi m-am mai dat o lună cu zmeul pe mare. Depinde fiecare ce vrea în viaţă.

Nu te obosesc orele pe mare cu zmeul? Mi se pare obositor.

E greu. Să stai trei ore legat pe mare şi să sari, e greu. Trebuie să ai vână şi tonus. Dar stai, că mai merg o oră. E important să iubeşti ce-ţi place. Şi e important să ai posibilitatea să faci ce-ţi place. E foarte greu, dar mă simt bine. Nu merg la sală să fac muşchi. Merg să schiez la fel. Într-o zi am schiat 84 de km.

Petreci foarte mult timp cu tine.

Da. Ai timp să te gândeşti la toate.

De tine nu te plictiseşti?

Nu. Îmi plac locurile sălbatice. Mai devreme am plecat cu zmeul pe mare. Am avut vântul în spate. Eram cu frati-miu şi ne-am dus până la Năvodari. Genul ăsta de călătorie se numeşte “down wind”. În Brazilia se fac foarte mult d-astea, pentru că e coasta foarte lungă. Sunt sute de kilometrii. Prietenii merg cu jeepurile pe mal. Noi coborâm 100 de km. Apoi dormim într-un sat şi o luăm de la capăt.

Eşti dependent de vânt tot timpul văd.

Toată viaţa mea e depentă de vânt.

Văd că trăieşti intens tot. Care sunt momentele de cea mai mare intensitate. Cele petrecute cu femeile. Cele cu maşinile. Cele cu schiurile. Cele cu zmeul pe mare. Care?

Spre exemplu ieri a venit un avocat la mine. În instanţă, primăria e reprezentată de primar. În toate procesele din instanţă la un moment dat îţi dau nişte amenzi penale. Dau amenzi instituţiei. Dar acolo apar eu. Acum două săptămâni au venit să-mi spună că figurez la Fisc cu trei miliarde amenzi. Mi-au adunat toate amenzile şi mi le-au trecut mie. Ieri a venit alt avocat şi mi-a zis că una a obţinut o executare pe conturile primăriei. Zic, aşa şi?! Zice, păi nu, că au obţinut pe conturile primăriei şi pe ale mele. Cică mă execută. Un milion şi jumătate de euro. Dacă mă întrebi de emoţii. Mi se întâmplă şi d-astea.

Dar pari un tip liniştit. Oamenii cu mulţi bani sunt mai agitaţi.

Sunt relaxat. Mi-am înţeles viaţa şi pe mine.

Ai putea să pierzi tot şi să n-ai nicio problemă?

Am învăţat că în viaţă două lucruri sunt importante. Sănătatea şi libertatea. Restul… femei, bani, afaceri, puteri, poţi să le faci şi să le desfaci. Astea două sunt cele care contează.

Eşti un om uşor de invidiat.Stilul tău de viaţă e visul românului.

Ba nu. Spre exemplu eu n-am familie. Am un copil. Dar nu sunt aşezat la casă cum zice orice român.

Dar în balanţa liniştii ăsteia ce e pus?

Nu e linişte. Reuşesc să mă detaşez. Dumnezeu nu-ţi dă doar lucruri bune. Dacă ai avea procurori pe cap şase ani. Să scotocească hârtii întruna ca să te lege, ţi-ar fi uşor. Berlusconi e de invidiat, sau nu? Poţi să răspunzi.

O să-l citez pe Becali. L-au întrebat dacă ar vrea să fie Berlusconi. Şi a răspuns că el doarme liniştit. Nu are însă certitudinea că dacă ar Berlusconi doarme la fel. D-aia nu vrea.

Exact la fel m-ai întrebat. Crezi că dorm liniştit dacă seara, stăteam şi eu de vorbă cu o fată, când a venit avocatul şi mi-a zis că trebuie să dau un milion jumătate de euro? Poţi s-o iei razna.

Tagged:

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Interviul cu Radu Mazăre ( 1 ) at Mindfields.

meta

