Românii VS România

August 16, 2011 § Leave a comment


Privesc de pe margine, uneori chiar detaşat, imbecilizarea acestei ţări. Ţin la ea. Mă zbat să-mi placă, dar rămân constant consternat. Mă gândeam weekendul ăsta la o simultaneitate pe care logica o alcătuieşte greu. Cum pot avea românii de la Dumnezeu ceea ce au şi simultan să reuşească să fie amplu complexaţi. 20 de milioane de românii. Bă sunt mulţi. Că insistă ei să se înghesuie e una. Dar ţara nu e totuşi mică. Ei prezintă însă un entuziasm ridicol în a persevera într-o modestie jenantă. Cum a ajuns o ţară atât de mare să se descrie euforic ca fiind atât de mică?! E o întrebare al cărei răspuns încă nu-l am. Doar cine n-a văzut niciodată un  imbecil conducând un Maseratti decapotabil, mai poate găsi resursele de a nu pricepe la ce mă refer. E complicat să-mi imaginez o ţară din care să vin şi sesizând toate astea, să mai am un pic de consideraţie pentru români. D-aia sunt priviţi cu dispreţ. Pentru că sunt foarte persistenţi în a se instala în starea locuitorului din fundul satului. Doar nişte imbecili pot să trăiască într-o ţară atât de spectaculoasă simţindu-se stingheri şi insignifianţi. Şi am imaginea perfectă a ceea ce spun. Sunt ăia care se proptesc pe câte o margine de şosea la munte. Îşi trag un grătar, câteva şezlonguri şi stau tâmp şi fericţi în fumul maşinilor care se înghsuie, bară la bară, pe câte o coloană. Că se lucrează. Sunt lucrări. Adică astupă o groapă. Asta pentru români e o lucrare pentru care se mobilizează o săptămână, două. Românii insistă să fie o catastrofă.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Românii VS România at Mindfields.

meta

