Deci asa ceva…

August 14, 2011 § Leave a comment

Sunt un om greu de exasperat. Am o evaluarea buna a capacitatii romanilor de a fi imbecili. N-am asteptari importante. Pretentii minime. Asta e contextul in care va spun sincer: logica mea se preda. Pe scurt. Inainte sa stim ca luni o sa fie liber, ne-am hotarat sa mergem weekendul asta undeva. E clar ca in momentul in care aude de o zi libera, tara asta intra panica. Am vazut ca au fost zeci de accidente pe autostrada spre mare.Romanii merg pe Valea Prahovei, la munte. Sau merg la mare. Am decis sa-i evit in numarul lor mare. Am luat-o pe Transfagarasan. Am zis ca ne oprim in Sibiu. Si maine mergem la Sighisoara. Ne cazam la un hotel, motel, pensiune. S-o gasi ceva. Omeneste vorbind. Tot drumul plin. Blocat. Capacitatea mea de suportabilitate, usor incercata. Departe insa de a fi invinsa.

Bai frate… toate hotelurile, motelurile, pensiunile, nu din Sibiu, din zona Sibiului, pline. Romania inteleg ca s-a decis sa viziteze Sibiul. De la cele mai scumpe hoteluri, la cele mai ieftine. Ba, toate ocupate isteric. Oameni care se invart biumaci de la unul la celalalt. Si apre o prima explicatie. E un festival in Sibiu. Deci cum asa ceva?! E fabuloasa si capacitatea asta de a te bucura de festivaluri. Ma enervez si o iau spre Sighisoara. Inteleg ca in drum e Mediasul. Ma bazez pe o intuitie logica. Ba nu s-or fi hotarat romanii cu ocazia zilei libere sa viziteze si Mediasul. Si o iau intr-o directie. Asa cum mi s-a explicat. Cumva spre Ocna Sibiului. Nu va spun ca nici acolo nu gaseai o camera libera nicaieri. Bine, e cumva    GO 4 more…..

Bine e cumva explicabil. Fiind un obiectiv turistic important. Poate cel mai important. Va vine sa credeti ca de aci am mers cam vreo jumatate de ora, cu o viteza medie de 70 km/h, pana sa intalnesc un prim indicator? Ca idee era scris ceva pe el. Dar nu incapuse tot numele. Si au scris cat a intrat.

Am mai mers 10 minute. Si ne-am intalnit cu un baiat cu un cal. L-am intrebat daca dupa parerea lui exista un drum spre Medias. Daca a auzit prin zona oameni care au reusit sa ajunga acolo. El parea ca vrea sa ma ajute. “Nu stiu sa va zic pe asfalt cum se ajunge. Ca eu de obicei o iau altfel”. El se baza pe calul ala. Mi-a zis cum vede el drumul pe care trebuia s-o iau si am luat-o. Permanent speriat de posibiliatea aparitie unui indicator. Se facuse 22:30. Reusim sa intalnim noi oameni. Pe post de indicatori. 3 babe la o poarta. Astea se cazneau sa reuseasca sa formuleze in romana.Se axau mai mult pe maghiara. Si astea ne dau niste repere ilare. Dar bune. “Cand ajungeti la o intersectie, o luati la deal”. Nu la vale. Superb. Asa am facut.

Ba intr-un final ajungem in acest oras splendid. Dana, obosita psihic il intreaba pe un taximetrist direct. Fara ocolisuri. “Aveti hoteluri in oras aici?”. Dar hai sa va dau o veste. Ba aveau. Dar plin peste tot. Orasul turistic Medias era si el luat de asalt de catre turistii romani. Si-mi dau seama ca era previzibil. Romanii toti nascandu-se cu acest vis: sa ajunga, macar o data in viata, la Medias. Intr-un final, am primit vestea ca mai sunt cateva camere, doar la un hotel in centru. Si am navalit. Nu singuri. Incadrati permanent de turisti extaziati de aceasta perspectiva de a dormi la Medias. I-am lasat intr-o dara de fum. Dana a luat o camera. Am o poza fabuloasa. Oamenii stand asaltnd la 12 noaptea, la coada, ultimele camere ale acestui oras. Dar altceva vreau.  Vreau sa va ganditi la o intrebare. Ce am sa-i zic eu prietenului meu Dragos, pe care l-am exasperat cu ironiile cand a decis sa petreaca 2 zile libere in Alba Iulia. Ce ii spun eu acum, de aici, de la Medias?!

Tagged: , ,

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Deci asa ceva… at Mindfields.

meta

