România lui Dan Boerescu

August 5, 2011 § Leave a comment

Băi eu nu mai pot să mai suport imbecilitatea. Capacitatea mea de toleranţă s-a consumat. Nu mai pot. Se vede din editoriale. Şi din decizia de a merge la unele emisiuni. Buruienile astea de la televizor au crescut pentru că oamenii de bun simţ îngrijeau florile. N-a stat nimeni să le smulgă. Şi uite aşa nu ne mai vedem unii pe alţii de bălării. Şi stăm eleganţi în continuare, şi aşteptăm ca ele să treacă. Dar să vă dau o veste. Nu trec. Pentru că sunt unii care, nefiind în stare de altceva, au grijă ca ele să devină grădina. Apoi le iau, le împachetează frumos. Şi le vând ca flori. Prin tupeu. Atât au. Tupeu. Te prostesc în faţă. Şi sunt suficienţi imbecili cu buruieni în grădini, fericiţi că li se legitimează incapacitatea de a-şi pune la punct ambianţa în care trăiesc. Sunt fericţi. Să poartă bălăria. România în care am crescut eu era frumoasă. Bă nu era aşa. Oamenii cu care copilăria mea m-a înconjurat erau altfel. D-aia ăştia de acum îmi par siniştrii. Prin comparaţie. Eh, se nasc genraţii care nu mai au şansa la comparaţie. Şi uite aşa România se schimbă. Sub privirile inactive ale oamenilor de bun simţ. Care nu se bagă. Oamenii de bun simţ stau elegant şi uneori se miră. Eu, faţă de România în care am crescut, faţă de România în care îmi voi creşte copiii, simt că sunt dator. O vreme. Poate-mi consum disponibilitatea de a-i înfrunta. Poate nu. Să vedem. Deocamdată m-am întâlnit cu unul dintre cei ocupaţi de creşterea buruienii. Mi-a luat puţin până mi-am dat seama. O să vedeţi care e momentul. Atunci mi-am sumetecat mânecile şi am început să smulg.

Johnny Răducanu: D-abia aştept să mor, să vă las aici, în treaba voastră. Ce-a fost în România asta… nu mai e nimic de ea.

Tagged: ,

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading România lui Dan Boerescu at Mindfields.

meta

