Frost VS Nixon

August 4, 2011 § Leave a comment

M-a tot bătut tata la cap să văd filmul ăsta. Într-un final am cedat. Da, e cam tare. Cum se construieşte succesul. Cum ajungi la 70 de ani sau cât are acum David Frost, să fii prezentat Sir David Frost. Simplificând mult, ăsta ajunge contextual să facă cel mai tare interviu făcut vreodată cu un preşedinte american. În speţă, Richard Nixon. El fiind un tip simpatic. Genul entertainment. Genul pe care nu mizai într-o treabă serioasă. Nu era cazul. Genul pe care Nixon l-a tratat cu superioritate. M-am regăsit în povetsea fimului. Nu în deznodământul lui. Eu încă n-am câştigat bătălia. A ieşit egal după o repriză. Asta mi-a reproşat şi de aceea încă nu l-am publicat. E un interviu despre care am scris că urmează. Nu spunc cu cine. Persoană importntă. În septembrie, probabil reiau meciul. Repriza a doua. Până atunci privesc admirativ spre lecţia poveştii unuia dintre cele mai importante interviuri ale istoriei. Am ales aici discuţia de la telefon.   E seară precedentă bătăliei finale. Ultimei zile de interviu. Cea în care urma să se discute scandalul Watergate. E pentru mine cea mai importantă parte a filmului. Discursul lui Nixon de la telefon e esenţa poveştii pe care ţi-o propune lumea asta. Câştigi cum a câştigat David Frost. Eşti ăla care a făcut poate cel mai tare interviu din istorie. Te cheamă peste vreo 30 de ani un moderator de emisiuni vesele. Te prezintă, Sir David Frost, nu ştiu ce. Te întreabă, “bă şi cum i-ai zis aia”. “Cum a fost aia?”. “Bă, dar cum ai făcut acolo…”. Şi tu eşti David Frost. Sir David Frost. Eşti important. Şi după un sfert de oră moderatorul zice: “Să-l aplaudăm pe Sir David Frost. Mulţimim.  Urmează Britney Spears cu poveşti din vacanţă”. Că aşa e lumea asta ironică. Şi peste 50 de ani rămâne un moment de referinţă de care câţiva îşi aduc aminte. Peste 100 de ani nu mai rămâne nimic. În faţa timpului, până acum doar Dumnezeu a rămas memorabil.

Tagged:

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Frost VS Nixon at Mindfields.

meta

