The Eyes Wide Shut Template

July 27, 2011 § 2 Comments

Îmi place superioritatea celor care-mi explică cum felul în care cei care îşi negociază viaţa crezând în Dumnezeu si Biblie înseamnă a fi închis la minte. Cum că te supune stereotipurilor de gândire. Te limitează în prejudecăţi. Te înghesuie într-un tipar. Îmi place tonul superior în care se instalează. Îmi par haioşi. Le apreciez capacitatea de a fi aşa. Nu e uşor. Îmi plac cei care se descriu ca atei. Sau cei care cred într-o putere. În ceva acolo. Sau cei care îmi povestesc lucrurile darwinist. Că lumea vine din peşti. Din maimuţe. Din chestii. Îmi plac cei care-şi propun să se opună regulilor. Isteric. Îmi plac cei care au senzaţia că ironizând religia creştin ortodoxa au un aer mişto. De oameni deschişi la minte. De oameni care o ard interesant. Şi e ok. E mişto. Doar că ratază ceea ce e esenţial. Şi aasta îi face simpatici. Nu există să ieşi dintr-un tipar fără să intrii în altul. De aceea intenţia de a fi diferit e imbecilă şi lipsită de sens. Întotdeauna există o categorie, un tipar, un stereotip în care ajungi.

Îmi comenta cineva la un articol că David Duchovny în Californication e un personaj pe care minţile încuiate care judecă în stereotipuri nu-l pot simpatiza. Dar ce ne facem dacă şi Hank Moody şi Bukovski, cel după care a fost construit, sunt isteric instalaţi în stereotipuri. De pildă cel al scriitorului boem. Care bea şi fumează. Scriitorul fumând preocupat. Ce stereotip. Bărbatul incapabil să se oprească la o femeie. Şi tot aşa. Homosexualii şi lesbienele luptă împotriva tiparelor de gândire. Doua femei sărutându-se.  Nu contează sexul. Ce stereotipuri perfecte. Să nu înţelegi firescul. Asta e prejudecata. Pentru că judecata îl înţelege şi explică.

Pentru toţi cei dispuşi să contrazică Biblia s-au construit alte tipare în care, ei s-au instalat cu un aer de oameni interesanţi. Daţi naibii. Şi extrem de deschişi la minte. Eu am ales să evoluez, pe cât am putut, în tiparul creştin ortodox. Felul în care viaţa mea s-a construit m-a învăţat că proporţia în care-l înţeleg mai bine, e proporţia în care devin mai deschis la minte. Şi sunt simpatici cei care se raportează la Biblia pentru copii, părându-li-se simultan depăşită şi puerilă.

Tagged: , , ,

§ 2 Responses to The Eyes Wide Shut Template

  • sufletel says:

    s-a intamplat sa intru pentru prima oara pe un blog…s-a intamplat sa fie al lui Radu Buzaianu…s-a intamplat ca mi-a placut ,l-am rasfoit aproape tot ca pe o carte de care nu-mi venea sa ma despart…felicitari,Radu! pentru talent si pentru frumoasa voastra poveste de iubire ,a ta si a sotiei tale!

  • Radu Buzaianu says:

    : ) mulţumesc

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading The Eyes Wide Shut Template at Mindfields.

meta

