Concertul Jon Bon Jovi

July 11, 2011 § Leave a comment

N-am obiceiul să merg la concerte. Administrez stângaci statul în înghesuială. Intuiesc că nici spre scenă nu se vede cine ştie ce. Plus că e şi multă imbecilitate greu de evitat. Fac eforturi susţinute în selectarea oamenilor cu care îmi petrec timpul. Cine ştie în ce mulţime ajung. D-aia nu prea merg. Dar înţeleg ce e simpatizabil în treaba asta. Concertele îmi plac mai mult decât pentru ce cântă artistul, pentru ce cântă publicul. Pe mine aia mă impresionează. Mii de oameni cântând acelaşi refren. Pentru asta aş da banii. Mi-a spus Tudor Chirilă o treabă importantă într-un interviu. şi cred că despre asta e vorba:

Este superb cum o rasă cu o asemenea fragilitate poate să construiască lucruri atât de mari. Ceea ce n-a înţeles omenirea nici până acum, e că piramidele alea s-au construit când ei s-au unit. Suntem atât de fragili singuri şi atât de puternici uniţi.

Dar abilitatea spectaculoasă nu e cea a lui Bon Jovi de a face publicul să cânte. Ci a celor de la televiziuni de a face evenimentul  să pară ridicol. “Bucureştenii s-au bucurat duminică pe muzica lui Bon Jovi”. O tratează ca pe ştirea cu grătarele când e cald. Şi apar sincroane cu burtoşi penibili răsturnaţi într-o pădure, care povestesc entuziast ce au pus pe grătar. Oamenii deplasându-se dinspre concert răspund la următoarea întrebare: “cum a fost?”. “Foarte frumos!”. Toate concertele în reportaje inevitabil lasă senzaţia de festivalul berii. E ceva retard în felul în care povestesc ăştia la televizor ce s-a întâmplat. Dar ceea ce îmi e foarte greu de înţeles e treaba cu formaţia Bon Jovi. Cu Bon Jovi, solistul formaţiei Bon Jovi. Poate sunt eu nebun. Ştefan Bănică, solistul formaţiei Ştefan Bănică. Ca să nu spun Pepe, solistul formaţiei Pepe. Poate îmi scapă mie ceva.

Tagged:

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Concertul Jon Bon Jovi at Mindfields.

meta

