Imbecilizarea

July 4, 2011 § Leave a comment

Mă duceam spre o persoană importantă de-a mea. Pe drum m-a rugat să-i cumpăr nişte crini. Eu nu mă prea pricep tehnic la flori. Crinii sunt nişte flori mari. Albe. E ceea ce mi-a fost suficient până acum. Să plecăm de la premisa asta. La un stop vine o doamnă. Părea ceva serios în legătură cu ea. Mă întrebă dacă nu vreau nişte crini. Mi se pare ştiinţifico-fantastică situaţia.Fix ce-mi trebuia.  Deschide o plasă. În plasă nişte cartofi. Şi începe. Că uitaţi că sunt frumoşi crinii. Uite-i. Că-i dă ieftin. Cutare. Bă rămân proptit în această situaţie ridicolă. “Ziceaţi că aveaţi nişte crini doamnă”. Zice”păi aştia sunt”. Femeia insista. Scoate unul de acolo. Zice, “uitaţi, crini de grădină”. Eu mă uitam îngăduitor spre ea, ca spre un om care nu e sănătos la cap. Dar mi se părea seducătoare ideea. Mă uitam la cartofii ăia şi aproape că o credeam. Da domne, are femeia nişte crini. Acum mi s-a explicat. Domne erau bulbi ăia. Femeia nu era nebună. Eu eram. OK. Dar hai să mergem pe scenariul ăsta. Vine cineva să-ţi vândă cartofi drept crini. Ţi se pare nebun. Dacă te duci la florărie şi ăia încep la fel de convingători. Mai vezi un apropiat că pune nişte cartofi într-o vază. Bă la un moment o să mergi pe scenariu ăsta. Cât te poţi opune lumii ajunsă în logica asta? Iată un principiu în care s-a insinuat imbecilitatea în lumea asta. Iată cum te adaptezi la imbecilitate. Eu m-am construit într-o generaţie care încă înţelege diferenţa dintre cartofi şi crini. Şi dau un exemplu ca să lămurim ce naiba scrie ăsta aici. Dau drumul la televizor şi asta văd. Cartofi vânduţi ca şi crini. Ciumpalaci şi ciumpalace vândute drept vedete. O caricatură vândută drept preşedinte. Căpiate şi căpiaţi vândute şi vânduţi ca jurnalişti. Aşa s-a tâmpit ţara în care eu am crescut. Încet şi sigur. E ţara în care nu se mai ia BAC-ul mă.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Imbecilizarea at Mindfields.

meta

