Despre iubirea de sine

May 6, 2011 § Leave a comment

Am fost azi la emisiunea Dianei Munteanu. M-au tot invitat oamenii aceia şi din bun simţ azi m-am dus. Îmi plăcea şi subiectul. Era Sişu invitat. Am ratat un lucru. Trebuia să-l zic. N-am apucat. Se vorbea despre faptul că Iisus a spus să-ţi iubeşti aproapele ca pe tine însuţi. De aici, reflexiv gândeşti că primordinal e să te iubeşti pe tine însuţi. Şi aşa e. Din ce mi s-a explicat şi din ce am citit, de aici începe imbecilitatea percepţiei. Adică oamenii habar n-au să se iubească. Ce înseamna acum a se iubi, n-are nicio legătură ce însemna atunci. Aşa cum demnitatea n-are legătură cu aroganţa. Oamenii şi-au pierdut demnitatea în timp ce au câştigat aroganţa. Absenţa demnităţii e de fapt absenţa iubirii de sine. Un om căzut în ce n-a înţeles că trebuie să evite, e un om care nu se iubeşte pe el însuşi. Ai un tip de consideraţie pentru cei pe care-i iubeşti. E plină lumea de oameni care se desconsideră şi e plină de metode de desconsiderare. Andrei Pleşu spunea aşa: “Făcuţi după chipul şi asemănarea lui Dumnezeu, am pierdut orice asemănare cu el, aspirând euforic la modele periferice”.  Asta am înţeles eu, din ce am citit şi din ce mi s-a explicat. Da n-am mai spus în emisiune că m-am luat cu altele.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Despre iubirea de sine at Mindfields.

meta

