Interviul cu tatăl lui Puya

April 5, 2011 § Leave a comment

Ce v-aţi dorit să-l faceţi când era mic?
Voiam să facă ASE-ul. Apoi poate ceva în turism. Să călătorească.
V-a dezămăgit meserisa asta pe care a ales-o? Pare o chestie neserioasă?
La început am crezut că e o joacă de copii. Cum suntem noi ăştia, mai învârstă, suntem refractari noului. Dar, pe parcurs, ne-a convins că face ce-i place. Aşa a făcut întotdeauna. Eu i-am spus: „măi tată, eu pot să-ţi dau un sfat, dar ca să trăiesc în locul tău nu pot niciodată“. Nu ne-a dezamăgit niciodată şi vedem că, prin ceea ce face, ne face să fim şi mai mândri de el.
Vă cunoaşte lumea ca fiind tatăl lui Puya?

Mă cunoaşte, mă cunoaşte, da. Toţi din cartier zic „uite-l pe tata lui Puya“. Şi pe soţie. Şi acum, cu reclama, văd că o cunosc şi pe bunica.
Pe soţie o mai deranjau versurile unde se mai înjura?
Nu. Pentru că spunea adevărul. Şi încă, dacă se mai gândeşte, ar fi mai multe de spus.
Mi-a povestit Dragoş că de mic compunea poezii.
Ce se întâmplă, când a fost prin clasa a VIII-a, a fost într-un cenaclu. Aşa se spunea pe-atunci. Se numea Eminescu. A participat la concursuri. A luat şi premiu… Cel mai bun recitator pe ţară şi aşa mai departe. De mic am zis că mai bine să se ducă la şcoală. Să nu stea pe stradă.
Păi văd că a reuşit să nu cadă în tentaţii. V-a fost frică?
A fost întotdeauna în mijlocul tentaţiilor ăstora. Ştiţi că mai are o tentaţie cu prietenul lui cel mai bun, cu Sişu. Nu mi-a fost frică, pentru că l-am considerat întotdeauna un băiat deştept. I-am explicat de la început că ce câştigă dă altora, ca să trăiască pe banii lui.
Am constatat că ascultă de dumnevoastră. I-aţi spus să renunţe la căciulă şi văd că n-o mai poartă.
Da. Reclama aia. Mi-a venit pe parcurs în minte, pentru că el totuşi e un băiat frumos şi are un cap rotund, nu? Ştiţi cum e în reclamă, trebuie să spui ce-ţi vine pe moment.
Sunteţi bunic acum.
Păi stai puţin, că sunt bunic de-al treilea. Am experienţă. Am o nepoată de 11 ani, un nepot de patru ani şi acum şi pe asta mică. I-am zis lui Dragoş că sper să-mi aducă şi un băiat, să-mi ducă şi mie numele mai departe. Că băiatul pe care-l am e de la fată şi o să ţină numele soţului. Nu se mai numeşte Gărdescu. Eu văd că Dragoş e chitit pe treaba asta şi mi-a promis că o să aibă grijă.
Cu cine seamănă Dragoş, cu dumneavoastră sau cu soţia, că n-am lămurit-o cu el?
Deci la fizionomie seamănă cam cu mine. Iar la, cum să spun eu, la deşteptăciune , cel mai mult seamănă cu nevastă-mea.
Ultima întrebare: vă place nora?
El trăieşte cu ea, nu eu. Dacă el e mulţumit, e spălat, e călcat, îl văd că e bine, nu e tracasat, nu e cutare, înseamnă că se iubesc şi e foarte bine.

Tagged: ,

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Interviul cu tatăl lui Puya at Mindfields.

meta

