Celor care habar n-au cu superioritate…

March 8, 2011 § 1 Comment

Odată la trei zile mă întâlnesc cu oameni care îmi povestesc că m-au văzut la televizor. Toţi au acelaşi parcurs conversaţional. În primă fază mă îngrămădesc cu cei care scriu ştiri despre Vârciu, asumându-şi un ton superior. Ei lucrând ba la o bancă. Ba pe o bancă. Ba la o multinaţională. Ba la nimic. Ba la un pulover. Apoi păstrând acelaşi parcurs sinuos al logicii, mai proptesc o idee. După ce-mi explică faptul că m-au văzut la mai multe emisiuni, povestesc cum nu se mai uită demult la televizor. Alţii şi altele expediază ce fac, explicându-mi în ce treburi urâte sunt băgat.  Bun. Să vă explic citându- l pe primul meu şef, pe Costi Rogozanu, pe vremea când scriam la revista Apropo. “Să lucrezi pentru o revistă e cel mai mişto lucru din lume”. A mă amesteca cu cei care scriu despre Vârciu, e ca şi cum ai constata că şi Guţă şi Leonard Cohen cântă. Şi ai explica expeditiv, inteligent şi deci superior, că sunt cam aceeaşi treabă, ambii putând fi văzuţi cu un microfon în mână.

Şi eu îi dispreţuiesc pe ridicolii care sunt vânduţi drept staruri. Diferenţa între mine şi cei care privesc superior de pe margine, e că eu am posibilitate să le şi transmit.  Am un entuziasm natural de a le spune proştilor că sunt. Celor care mi-au împărtăşit senzaţia lor că e nasol ce fac, le transmit că până acum i-am cunoscut pe toţi cei spre care am privit admirativ în viaţă. De la Andrei Gheorghe, la Andrei Pleşu. A sta de vorbă cu Ilie Năstase. Cu Horaţiu Mălăele. Cu Elan Schwartenberg. Cu Dan Chişu. Cu Andreea Esca. Cu Tudor Chirilă. Nu e chiar atât de nasol şi indezirabil. Credeţi-mă pe cuvânt. Deasemenea, a putea să le transmiţi tâmpiţilor că sunt, atât de coerent încât să accepte să apară la televizor sub titlul “catastrofele showbizului”, doar ca să răspundă. Nu cred că argumentează senzaţia, nici măcar exterioară, că aş face chestii neplăcute. Neplăcut e însă, când se vorbeşte despre showbiz, habar să n-ai. La fel când se vorbeşte despre fotbal. La fel când se vorbeşte despre politică. Şi totuşi să ţi se pară că eşti interesant.

§ One Response to Celor care habar n-au cu superioritate…

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Celor care habar n-au cu superioritate… at Mindfields.

meta

