Interviul cu Măruţă

February 21, 2011 § Leave a comment

Are o bună dispoziţie celebră. Dan Negru îmi povestea la un moment dat că se uită în oglinda retrovizoare şi nu vede pe nimeni. Generaţia nouă nu propune prezentatori teribili. Ratingurile îl propun din ce în ce mai insistent pe Cătălin Măruţă. A reuşi să-ţi păstrezi buna dispoziţie în televiziunea zilelelor noastre, de la cinci la şapte după amiaza. Aşa îi definesc succesul lui Cătălin Măruţă. Şi distanţa mică între proiecţia publică a lui şi el. Aşa cum l-am cunoscut întotdeauna mi-a lăsat senzaţia de om firesc şi egal cu el. Într-un showbiz plin de ipocrizie, succesul nu durează pentu că personajul tinde până la urmă să se suprapună proiecţiei publice.

Prima întrebare e cea mai importantă. Nu ţi se spune şi Mândruţă?

Ba da, cum să nu. Dar sunt sigur ca si lui Mandruţă i se spune Măruţă, deci toată lumea e mulţumită.

Faţă de cum îţi propuneai să-ţi fie viaţa, unde a fost ea diferită în sens pozitiv şi unde în sens negativ?

Eu plecasem în viaţă ca student la Drept. Mă pregateam să devin avocat. În loc de asta însă, am ajuns să fac ceea ce visasem dintotdeauna, dar nu îndrăzneam să sper că voi reuşi. În concluzie, viata mea e diferită doar în sens pozitiv faţă de ceea ce credeam când eram în liceu.

Ai vrut să devii celebru?

Bine, cred că mai devreme sau mai târziu oricine ar vrea sa fie celebru. Aşa sunt tinerii, însă eu eram un tip mai realist. Nu speram ”pe bune” la aşa ceva. Nu mă gândeam că am să fiu celebru, însă recunosc, îmi plăcea să fiu în centrul atenţiei.  N-am fost absolut deloc timid, niciodată.

E supraestimată în vreun fel celebritatea?

Cred că da. Fiindca ea pare o împlinire doar atunci când nu eşti celebru. Când eşti anonim, să fii celebru pare ceva de vis, mă rog… Dar când devii cunoscut, înţelegi că, de fapt, ai o viaţă ca toate vieţile. Însă până la urmă lupta pentru un trai împlinit e aceeaşi. Adică niciodată celebritatea n-o să-ti garanteze fericirea. Trebuie să lupţi pentru asta.

Întrebarea e un exerciţiu de sinceritate. Până acum o aveai pe Teo Trandafir în urmă ca o comparaţie. Acum pare că o ai şi-n faţă, ca şi cum s-ar întoarce. Există şanse fie şi minime ca să te înlocuiască?

Asta e o intrebare la care nu voi da eu răspunsul. N-are sens. Departamentul de PR al postului ProTV a dat oficial răspunsul legat de chestiunea asta. Se află pe internet. Pe mine mă interesează ceea ce am eu de făcut. Îi doresc sincer sănatate. În rest fiecare e cu drumul lui…

În televiziune ţi-au ieşit cam toate emisiunile. Fără cea de la Realitatea TV. De ce?

Păi, practic eu am stat doar trei luni acolo. Ideea e că făceam ceva diferit de ceea ce îmi imaginasem că voi face. Acum mă bucur că totul a avut un rost. Poate că asta trebuia să se intample ca să ajung in sfârşit la ProTV, unde mi-am dorit întotdeauna să fiu.

Care sunt de fapt certitudinile importante ale tale până la vârsta aceasta?

Ştii vorba aia, cu un pom, o casă şi un copil. Ei bine, am reuşit să sădesc un pom, o casă pe care am construit-o şi am decorat-o cu tot sufletul, iar acum copilul pe care îl astept. Am înfăptuit cele trei minuni ale vieţii unui om, fără de care se spune că nu se poate să treci prin lumea asta.  În afara de  împlinirile astea, mai sunt şi altele, normal. Facultatea mea, locurile unde am lucrat, oamenii pe care i-am întâlnit. Ceea ce ai în minte nu-ţi poate lua nimeni, când eram mic şi-mi spuneau ai mei asta, nu întelegeam. Azi inteleg foarte bine.

Ultima întrebare. Îmi spuneai că ţi-a plăcut definiţia succesului dată de Horaţiu Mălăele în interviul din numărul trecut. Care e definiţia succesului din perspectiva celor pe care le-ai trăit tu?

Succesul înseamnă să-ţi poţi ridica pasiunea la rang de meserie. Să trăieşti din ceea ce-ţi place să faci. Să nu ai jobul separat de hobby. Ai succes atunci când te simţi bine cu tine însuţi şi cu viaţa pe care o duci.

Tagged:

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Interviul cu Măruţă at Mindfields.

meta

