Merry Christmas bai!!

December 24, 2010 § 1 Comment

In fiecare an imi place evolutia lui Mos Craciun. Se mizeaza mult pe el.  Cu totii o ardem pe Mos Craciun. Simbolul Craciunului e caciula rosie. Mi se pare fabulos. Acum pe 25 decembrie il sarbatorim pe Mos Craciun. Progresam, nu? Ma intereseaza capacitatea oamenilor de parasi logica.Eu stiu ca de Craciun se aniverseaza nasterea lui Iisus. Eram in emisiunea Oanei Mares cand un invitat mi-a dat o replica teribila. Ca domne de atatia ani se tot naste. Ca e plictisitor, ca nu stiu ce. Cam asa gandeam eu pe 7 ani. Ba el avea cam 30. La 7 ani nu intelegeam care-i treaba cu Iisus. Ca l-au mai omorat si anu trecut. Si de ce nu face nimeni nimic in privinta asta. Bai el avea acum vreo 30. Pentru copii Mos Craciun e mai seducator. E bine conturat in mintile noastre de la inceput. Il stim de mici. Si-l asociem cu emotii misto.  E ala care aduce cadouri. Mi se pare cinic ca McDonald’sul pentru copii.

Cadouri a primit si Iisus cand s-a nascut. Noi stim ca Mos Craciun e cu cadourile. Eu imi aduc aminte ca in situatiile in care l-am cunoscut mic fiind, ba niciodata nu ma uitam cu bucurie la el. Ma uitam cu frica. Mos Craciun e o parodie a lui Dumnezeu. Ambii stiu ce-ai facut. Unul are ingeri, altul pitici. Unul trage linie la final. Altul la finalul anului. Parintii iti povestesc despre ambii. Ii crediteaza in egala masura. In cazul lui Mos Craciun deznodamantul e nedrept. Copiii nu sunt rasplatiti dupa activitate. Sunt rasplatiti dupa reusitele financiare ale parintilor. Asa incepeai sa ai senzatia ca si Dumnezeu o sa fie nedrept. Asa cum intelegi ca Mos Craciun nu exista, intr-o parcurs firesc al logicii incepi sa crezi ca aceeasi treaba e si cu Dumnezeu. Daca in timpul anului intrebarea e “crezi sau nu in Dumnezeu”, acum intrebarea e “crezi sau nu in Mos Craciun”. Ambii sunt redati similar. Batrani cu barba mare si alba.Cam multe coincidente. Chiar si asta care scoate din prim-plan logica evenimentului. Tot coincidenta. Asa cum se insista pe ideea ca sunt mai multi Dumnezei, la fel si Mos Craciuni sunt mai multi. E plin de Mos Craciuni pe strada. Pe mine aici ma intereseaza capacitatea oamenilor de a pierde logica. De a fi sedusi de tot ce iese initial din comun. Si continua sa para excentric desi e pe toate drumurile. E o schema care se repeta. Se schimba doar cazul si deci elementele. Merry Christmas bai!

§ One Response to Merry Christmas bai!!

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Merry Christmas bai!! at Mindfields.

meta

