Man in the mirror

December 17, 2010 § Leave a comment

Am scris un articol despre proşti. Ca şi categorie. N-am nominalizat. Am discutat caracteristici. Că fug de tot ce le confirmă statutul. Şi atunci ei nu-şi permit să asume greşeli. Pentru ăştia a spune o prostie e sinonim cu a fi prost. În lupta cu orice confirmare a posturii de om prost, ei se îmbracă în funcţii. Oricât de insignifiante ar fi. Funcţiile sunt cele care le infirmă postura. Povesteam chestia asta atunci. Discutam idei nu oameni. Puteţi crede că unii au reacţionat defensiv?! Au fost oameni care s-au regăsit în descrierea asta.  Şi nu doar că s-au regăsit, dar spuneam că au considerat important să se asume ca personaje cu acele caracteristici. Într-un reflex de om normal la cap  te întrebi de ce?! go 4 more…

Pentru că am scris în final că ei vor fi suficient de proşti încât să citească şi să nu se regăsească.  Dar ei sunt în fugă. Să nu-i recunoască lumea. Şi atunci ei au infirmat faptul că nu s-au regăsit în ceea ce le-am scris. În sensul că băi nu suntem proşti cum crezi tu. E evident că ai scris despre noi. Băi le-am pus oglinda. Şi le-au apărut capetele  tâmpe. Îmi dau seama că soarta e ironică. Oamenii urâţi pe dinăuntru sunt urâţi şi pe dinafară. Eu pledez pentru oamenii frumoşi. E adevărat că frumuseţea e înşelătoare. Urâţenia la care mă refer nu e niciodată. Lucrurile în viaţă sunt lăsate într-o formă foarte concisă. Oamenii aceştia umblă urâţi cum sunt printre noi, mutându-şi imbecilitatea de pe un picior pe altul.  Noi îi privim diplomatic. Explicăm că aşa funcţionează lumea. Că lumea e cu d-ăştia. Lumea lor, nu lumea mea. Capacitatea de a închide ochii constant o inventariem la aptitudini. Azi închidem ochii. Îi închidem şi mâine. Şi poimâine. Răspoimâine îi deschidem puţin. Da nu mult că le vedem hidoşenia ăstora. Dăm unii peste alţii. Ne călcăm în picioare. Nu că am fi tâmpiţi. Da e din teama de a deschide ochii. Ei au puţine temeri. Proştii trăiesc  în certitudini. Dar fug isteric dintr-o singură temere. Cea a privitului în oglindă.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Man in the mirror at Mindfields.

meta

