Imbecilitatea in conversatie

August 19, 2010 § Leave a comment

In deznodamantul fiecaruia exista o lupta cu tendinta de a deveni imbecil. Eu nu cred in oameni care se nasc imbecili. Cred in oameni deveniti pe parcurs. In lupta cu aceasta devenire, una dintre marile probleme e ca de obicei nu ti-o sesizezi. Singura solutie e sa ti-o spuna cineva. Tu trebuie sa fii un erou in toate povestirile tale. Imi place sa aud discutii intamplator. Oameni care vorbesc in jur. Toti sunt eroi in povestirile lor. Conversatii de tipul… “ala mi-a zis ca nu stiu ce si fii atent ce replica ii dau”. De obicei deznodamantul ideii e ca celalalt n-a mai stiut ce sa zica. Interesant e ca interlocutorul priveste zambind meditativ. Dar nu la eroismul discursiv al aluilalt. Nu ba. E si el in lupta cu propria imbecilitate. Si de obicei se gandeste ce sa povesteasca. Si in timp ce incepe sa povesteasca, ala de terminase se gandeste ce sa mai zica. Si niciunul nu e atent la ce zice celalalt. Si asa isi rateaza fiecare sansa de a i se spune cat e de imbecil. Discursurile despre care vorbesc au neaparat in componenta structura “la care eu am facut” sau “la care eu ii zic”. Ba e neaparat sa existe. Discutiile din jur au in spate in permanenta un erou stiintifico-fantastic. Care da  replici tari sau comite gesturi superbe. Teoretic si eu par la fel in timp ce povestesc. Singura diferenta e ca eu chiar sunt. Si am o banuiala ca si cei care-mi citesc blogul sunt. Deci noi chiar suntem. Iar actul de a povesti din vietile noastre stiintifico-fantastice nu e altceva decat o favoare facuta celor din jur.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Imbecilitatea in conversatie at Mindfields.

meta

