3 : 00 AM ( 2 )

July 22, 2010 § 8 Comments

Scriam într-o noapte că nu înţeleg de ce Dumnezeu a hotărât că omul trebuie să doarmă o jumătate din viaţă. În timp ce studiezi în ce amănunt a construit lumea asta, e greu să înţelegi somnul ca fiind întâmplător. Într-o lume perfectă, pare inutil. Mă gândeam cum Iisus a vorbit tot timpul în exemple. N-a fost niciodată greu de înţeles. Totul e simbolic şi cumva în ideea ca omul să înţeleagă care e treaba cu el. Cioran spunea că omului i-a fost dat să trăiască mai mult decât poate duce. Să treacă de la bucuria de a simţi viaţa, la tristeţea de a o vedea ducându-se.  Şi nu mai îmi aduc aminte cine povestea că e păcat că tinereţea a fost dată pe mâna tinerilor. Ar fi fost ca-n filmul “The curious case of Benjamin Button”. Şi cred că asta e cea mai importantă lecţie pe care Dumnezeu a lăsat-o de înţeles. Nu aratăm la fel în viaţă. Fiecare vârstă trebuie trăiată în cheia ei. Există o faţă pentru fiecare parte a vieţii. Răzvan Exarhu spunea că după 30 de ani fiecare bărbat are faţa pe care o merită. Poate cea importantă idee pe care omul ar fi putut s-o înţeleagă, e cea că din lumea asta plecăm urâţi. Toată viaţă te străduieşte să te vinzi lumii ca fiind un produs frumos. În final lupta e rdicolă. Eşti obligat să renunţi la vanitate. Cum zice Al Pacino, definetly my favorite sin. E ca-n exerciţiul ciupercilor la Andrei Pleşu. Întotdeauna cel mai mişto arată alea otrăvitoare. Şi ca să mă întorc de unde am plecat, cred că somnul e simbolic. Pentru că fiecare zi e o viaţă în miniatură. De fiecare dată când se întunecă, mai mori cu o zi. Somnul e simbolic. Pentru că mare parte din răul acestei lumi se leagă de senzaţia omului că e veşnic.

§ 8 Responses to 3 : 00 AM ( 2 )

  • elena says:

    “Toată viaţă te străduieşte să te vinzi lumii ca fiind un produs frumos. În final lupta e rdicolă. Eşti obligat să renunţi la vanitate.”
    Cinic, dar adevarat! Si referirea la Button, la fel de adevarata: pana la urma, la scutece ajungem, in oricare forma am fi!🙂

  • Giulia says:

    Eu totusi as sustine ca somnul are un anumit rol in cursul vietii noastre.Cu ochii inchisi se spune ca visele devin realitate si totusi cele mai frumoase vise sunt cele care nu se indeplinesc niciodata.As sugera totusi sa visam mai mult cu ochii deschisi si sa traim clipa pentru ca…cine stie unde vom fi maine??

  • Alina says:

    Frumos,imi place cum scrii.

  • Ioana says:

    faptul ca omul este vesnic, nu e o senzatie, este o realitate…

  • Radu Buzaianu says:

    sper că nu îmi explici că omul trăieşte veşnic ca mădălina manole prin opera sa

  • rocsana says:

    nuuu! e vb despre vesnicia de dincolo de lumea aceasta. dupa sfarsitul lumii..cand vom fi vesnic in Rai sau in iad! ma rog..asta depinde de fiecare..🙂

  • a1rina says:

    Radu, niciun post cu Madalina Manole pe blog? :))

  • Radu Buzaianu says:

    mai multă atenţie te rog

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading 3 : 00 AM ( 2 ) at Mindfields.

meta

