De ce iubim femeile ( 3 )

July 2, 2010 § Leave a comment

Dan Chişu….. are calitatea bărbatului în preajma căruia pare că nu ţi se poate întâmpla nimic rău. Cumva ai zice că trăieşte în regretul senzaţiei că a comis un gest neelegant femeilor din viaţa lui, scriind despre ele în acea carte.  Pare tipologia bărbatului care fie va sfârşi singur, fie va sfârşi prost. Poartă discursul omului care a văzut mult. În timpul conversaţiei ai senzaţia că timpul se comprimă. Că nu e suficient. Trăieşti discuţia în impresia că ai câştigat timp, nu că ai pierdut.

De ce iubim femeile?

Dan Chişu: Din necesitatea de-a iubi pe cineva. Exceptând deviaţiile, femeia a fost complementul perfect al bărbatului. Misogini am devenit când ne-au părăsit femeile pe care le-am iubit. Nu înseamnă că am rămas misogini. Problema se pune aşa: toţi avem nevoie să ne punem capul în poala unei femei. Eu iubesc femeile care pot accepta dragostea necondiţionată. Iubesc femeile pe care nu le urăsc. Urăsc femeile ale căror defecte nu le pot suporta. Pentru că relaţia dintre un bărbat şi-o femeie există atâta timp cât ei îşi pot suporta defectele. Mai degrabă o iubesc pe femeia pe care trebuie s-o înfrunt, decât pe cea care nu are curajul să-şi spună punctul de vedere.

Ce calităţi au româncele?

Din cauza frumuseţii lor legendare, sunt uşor îngâmfate şi infatuate, dar au un orizont rapid de reuşită profesională. Eu sper că există în continuare femei lucide şi sobre, care să echilibreze şi să menţină pe linia de plutire această imagine a româncelor care sunt văzute ca frumoase, curve şi interesate.

Iubim un anumit tip de femeie?

Da, iubim vizual tipul care ne atrage, dacă suntem dependenţi de imaginaţie sexuală. Dacă suntem dependenţi de dorinţa de familie, căutăm partenerul potrivit şi aici e greşeala. Sunt bărbaţi care se căsătoresc cu femei cu care n-au fantezii sexuale. Familia se destramă pentru că, de fapt, singurul liant este cel sexual. Bărbaţii din România ar vrea ca soţiile lor să nu facă sex oral.

Facem diferenţa între dragoste şi sex?

Aici e greşeala. E o desincronizare în creierul bărbatului, care vrea să-şi construiască fantezii sexuale cu oricine altcineva decât cu nevasta lui.

La ce vârstă e dragostea mai sinceră?

„Trenul“ te loveşte când vrea el. Cred că momentul cel mai frumos este cel al adolescenţei, pentru că atunci nu cunoşti. N-ai elemente. Apoi apare această dependenţă de persoana cu care eşti, iar bărbatul este destul de misogin la origine încât să creadă că femeia îi aparţine. În adolescenţă dragostea e puritate totală. Emoţie şi plâns. După care urmează pernele udate cu lacrimi, oricât de dur ai fi. Apoi e perioada în care tu o faci pe ea să ude perne cu lacrimi. Şi, la un moment dat, se întâmplă şi durează puţin. Pentru că nu te însori cu femeia care te atrage. O iei pe cea pe care o place mama şi pe cea care corespunde parametrilor în care ai fost învăţat că trebuie să „funcţioneze“ o nevastă.

În dragoste ţi-a părut rău?

Tuturor ne pare. Nu s-a pus problema să nu regret. Când îţi construieşti un modul al femeii perfecte, cu care să faci parteneriat în viaţă, ai greşit. Totdeauna evaluezi. Şi, la un moment dat, se duce viaţa evaluând. Şi apar regretele. Nu spun prin asta că eu am evaluat prea mult. Eu am avut o altă traiectorie. Am ales să trăiesc cum mi-a convenit. Ceea ce am făcut eu în viaţă, de la expediţii până la libertatea pe care mi-am permis-o, are la pachet această incertitudine relaţională. Nici eu, dacă aş fi fost femeie, n-aş fi fost de acord să trăiesc cu un bărbat care face ce fac eu.

Tagged:

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading De ce iubim femeile ( 3 ) at Mindfields.

meta

