Frumuseţea după un timp

May 28, 2010 § Leave a comment

…..devine obositoare. E cel mai important lucru pe care l-am învăţat în Barcelona. Au ăştia nişte străzi atât de mişto, încât orice tentaţie de a-mi place Bucureştiul pare ridicolă. N-am trăit isteria celor care bifează obiective turistice. E un tip de ratare asta. Domne să vezi tot. E nevoie şi de graţie. Admir relaxarea în faţa curiozităţii. Barcelona e supraestimată ca obiective turistice. Incredibila “Sagrada Familia”, mult prea înală pentru gusturile mele. Mă preocupă altele în oraşele străine. Îmi place să privesc oamenii. Admir capacitatea barcelonezelor de a-şi convinge bărbaţii să le facă copii. Multe femei cu cărucioare. Sunt un admirator al pronunţiei limbii spaniole. Toţi vorbesc de parcă ar prezenta show-uri tv. Cel mai bine înţelegi asta în metrou. Băi ziceau cu un entuziasm ce staţie urmează, încât mă aşteptam pe la jumătatea distanţei să intre şi puţină publicitate.

Stăteam la masa unui restaurant în centru şi priveam oamenii. Erau din toată lumea. Şi parcă nu mă mai simţeam bine cu România. Cu România în general. Că dacă vorbim despre România mea, discursul e altfel. Eu mi-am construit în jur, o Românie frumoasă. Cea cu care m-a înconjurat zborul spre Barcelona nu e România mea. Mă face să mă simt stingher. Şi totuşi n-am schimbat niciodata ora României cu a lor. După primele două zile simţeam, ca de fiecare dată, că vreau să mă întorc. Nu simţeam nevoia să vorbesc cu românii de acolo. Nu de ei îmi era dor. Ci de poveştile pe care le-am construit aici. Îmi doresc să-mi asum România ca find ţara mea. Deocamdată îmi asum doar ce-am construit în jur.


Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Frumuseţea după un timp at Mindfields.

meta

