Minunatul interviu cu minunatul Mitică Dragomir

April 15, 2010 § Leave a comment

Am avut întotdeauna o slăbiciune pentru el. Are un tip de răspuns şi atitudine de care peste vreo 20 de ani o să ne fie dor. Păstrează un farmec al conversaţiei de dinainte de revoluţie. Îi place să te refuze întâi. Să insişti. Îi place să înţeleagă că e important. Are o abilitate de a fi interesant în timp ce e complezent cu toată lumea. Dacă-l pui să numească un imbecil celebru în România nu-ţi găseşte. Toţi sunt extraordinari. M-a confundat la telefon cu Radu Budeanu. Avem nume omonime. “Da care e mai bun între mine şi Budeanu?”, l-am întrebat. “Domne, amândoi sunteţi extraordinari”, doar că şi-a dat seama cine sunt la câteva minute după. Are un fel de a zice “domne” superb. Îşi joacă bine personajul. Nu-mi pare un om rău. Mi se pare un individ reuşit. Am găsit interviul ăsta prin calculator. E primul interviu pe care l-am scris pentru Story. Cred că e de acum 3 ani. Da e minunat.

Simpatică secretara dumneavoastră…

Nu e domne secretara mea.

E bine, sau nu, sa fiţi domnul Dragomir?

Cum adică? Domn sunt de-o viaţă.

Basescu v-a zis “nea Mitică” pe când eraţi candidaţi la primărie. V-aţi supărat?

Nu. “Nea Mitica” este o recunoaştere. A ajuns în folclor. Sunt mai multi: Mitica Popescu… si mai sunt. Eu sunt recunoscut in lumea fotbalului asa.

“Corleone” de cand vi se zice?

Giovani Becali mi-a zis asa.

Mai sunteti suparat pe primarul Chiliman?

Sunt suparat pe el pentru ca nu este un om corect. Eu am facut o constructie frumoasa pe lacul Herastrau. Dintre toti, m-a demolat tocmai pe mine care aveam si contract cu primaria pentru lac. Daca avea “coaie” trebuia sa-i demoleze pe toti. Ma rog… mi-a facut o paguba de cateva sute de mii de euro. Sa-i dea Dumnezeu, sa fie sanatos. Ma doare pe mine in “palarie”…

Domne’ dar in rest sunteti exagerat de diplomat. Pe toti ii laudati.

Poate si d-aia am reusit in viata. Am fost si un tip diplomat si n-am fost nici un om rau. N-am facut rau la oameni.

Ati fi un bun ministru de externe.

No. Mai stau un pic in fotbal si ma retrag. Sunt de 35 de ani presedinte domnule. Nimeni din istoria tarii n-a fost presedinte 35 de ani.

Da’ fotbalist nu prea ati fost…

Daca mi-am rupt piciorul ce sa fac. Am fost fotbalist bun. Mi-am rupt piciorul intr-un meci de cupa cu FC Arges si m-am lasat. A fost un dar de la Dumnezeu.

Acasa cine pare a fi mai sef, dumneavoastra sau doamna Vica?

Domne eu am fost sef tot timpul. Problema este ca trebuie sa ai diplomatia sa dai senzatia fiecaruia ca este sef. Ce sa-i fi spus nevasta-mi cand zicea ca e mai bine ca baiatul sa invete 4, 5 limbi straine decat sa stea in fata casei…

Vorbeste domne 5 limbi straine?

Vorbeste 5 limbi mai bine decat vorbesc eu romaneste.

Nora va place?

Imi place familia lor. Am o nora cuminte, un nepot foarte destept si un baiat absolut deosebit. In afara casei sunt un vulcan. In casa sunt un mamos. Sunt numai cu copiii in brate. Am fost o fiinta iubitoare si am si dat de o fiinta iubitoare. De nevasta mea.

Se zice ca de cand a aparut nepotul v-ati mai potolit.

Da. M-a mai domolit. Eu eram mai coleric. El e linistit. N-a plecat ca mine de la coada vacii. A plecat de pe alt piedestal.

Ca vorbeam de piedestal. L-ati dat jos pe Basescu vad.

Nu domne. Eu sunt fan Basescu, chiar daca sunt la un partid care e impotriva lui.

Nu va suna Vadim cand vede ce ziceti prin presa?

Nu domne. Il respect pe Vadim pentru ca este foarte democrat. Un om extraordinar. Fata de mine n-am ce sa-i reprosez, deocamdata.

In general prea ii jigneste pe toti.

Pe cine jigneste… pe ala il jigneste.

Si pe Plesu si pe Dinescu… am vazut.

Pai aia n-ai vazut ce zic toata ziua buna-ziua si nu-i nimic adevarat. Daca se pune Vadim cu toti… n-ajung nici la 50% din ce e el.

Pai ce sa se puna, ca vorbeste intr-una. N-apuci sa zici nimic cu el. Nu asculta ce zici.

Domne, e prea inteligent. De cand s-a nascut pana moare citeste.

Are rating la televiziunea aia?

Hai de capu’ meu…

Apropo de Vadim. Pe Gigi cum l-ati cunoscut?

Il stiu de 20 si ceva de ani.

S-a mai schimbat in anii astia? Parca nu mai e ca inainte.

Domne, pare mai inteligent acum. Are consilieri buni. Taher si Hrebenciuc.


Sună telefonul. Mitică răspunde şi încheie spontan. “Haideţi că sunt într-un interviu, nu pot să vorbesc. Nu vin domne’ la nicio emisiune”. Continuăm discuţia.

Sa va intreb de emisiunea aceea despre care imi spuneati la un moment dat ca vreti s-o faceti?

Am 2 propuneri in care, daca va spun ce salariu mi-au dat ca sa fac o emisiune de 2 ore pe saptamana, cred ca zice lumea ca am inebunit. M-am si speriat. Mi-au propus peste 25000 de euro.

Nu-mi ziceti televiziunea? Pro TV-ul, nu?

Nu va zic pentru ca sunt 2 televiziuni. Am vrut la un moment dat sa ma las de liga, sa ma apuc de asta…

Ia spuneti-mi ce muzica ascultati?

Muzica populara. Si muzica simfonica.

Aveti in masina cd-uri cu muzica populara?

Da. Muzica populara ascult in mod deosebit. Eu sunt un om de la tara. Am crescut intr-un loc unde muzica era pe primul plan. Inaintea muncii.

La ce va uitati la televizor?

La toate talk-showurile politice. La stiri, la filme…

Ce filme v-au placut domnu’ Dragomir de-a lungul timpului?

Filmele mai sentimentale domnule. Eu sunt un tip sentimental chiar daca sunt “gura-mare” asa.

De Andreea Marin ce parere aveti?

E o personalitate marcanta. E isteata, e si frumoasa. Are un barbat pe masura. Domne sa stiti ca e o fata buna.

Sunteti un om vesel?

Toata viata am fost.

Ati mai avut si motive de suparare…

Am avut necazuri insuportabile. Cel mai mare e cel cu baiatul meu care a murit acum 18 ani. Ma si mir cum mai sunt sanatos. Da’ am fost un caracter puternic. In primii ani a fost greu. Timpul le rezolva pe toate. Pentru mine n-a murit copilul meu. Pentru mine traieste. Il am intr-un tablou mare acasa. Vorbesc cu el dimineata… seara.

In concluzie. Vad ca ati facut  hotel, sediu pentru liga… tot felul. Ce-a mai ramas de facut?

A mai ramas sa traiesc vreo 30-40 de ani.

Tagged:

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Minunatul interviu cu minunatul Mitică Dragomir at Mindfields.

meta

