Ce am înţeles până acum…

April 1, 2010 § 1 Comment

Capacitatea sau incapacitatea de a înţelege ce ţi se întâmplă duce la a crede sau a nu crede în Dumnezeu. În toate vieţile decizia e inspirată de reuşita alegerii binelui de rău sau binelui din rău. Tot răul  e vândut sub forma binelui. Nimic nu e rău sau bun până la capăt. Întâmplarea e felul prin care Dumnezeu rămâne anonim. Nu există întâmplare. Există Dumnezeu. Omului îi sunt date talante. Succesul e buna manageriere a lor. Fiecare talent produce o luptă pe care o ai de dus. Există o simetrie între cele pe care le primeşti şi cele pe care le înfrunţi. Aici e o poveste mişto. După moarte, un om mergea cu Dumnezeu pe plaja pe care îi era reprezentată viaţa. Pe nisip erau 2 rânduri de paşi. Ai lui şi ai lui Dumnezeu. La un moment dat rămâne un singur rând. Omul devine intrigat. “I-auite! Aici, unde mi-a fost mai greu, m-ai lăsat singur”. Şi Dumnezeu îi răspunde: “Acolo sunt paşii mei. Pentru că te-am purtat în braţe”. Aşa cred eu că se câştigă luptele acelea. Şi d-aia cred în Dumnezeu. Pentru că sunt un câştigător şi pentru că înţeleg ce mi se întâmplă. Câştigător e cel care nu se luptă de unul singur. Ăla e învingător momentan. E succesul plictisitor. Eu înţeleg că nu dă bine să zici d-astea cu Dumnezeu. Că nu mai pari mişto. Problema e că cel mai mult casc în preajma celor care vor să fie interesanţi. Interesanţi sunt cei care sunt, nu cei care-şi propun. Şi nu ştiu cum se face că de fiecare dată când vorbesc cu oameni care îşi doresc să fie interesanţi, mă trezesc că-mi spun că nu cred în Dumnezeu. De unde ştiu că mă trezesc? Pentru că încep să casc.

Tagged:

§ One Response to Ce am înţeles până acum…

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Ce am înţeles până acum… at Mindfields.

meta

