Banalităţile stupizilor din jur (2)

February 16, 2010 § Leave a comment

Formularea nu se poate desfăşura decât în senzaţia că ţi-a zis-o. Sau dacă nu, trebuie un ton grav, de om care trăieşte în certitudini şi cam ştie care-i treaba. E plină ziua de distribuitori de banalităţi cu senzaţie de competenţă. Era perioadă când ţara asculta Bug Mafia. Atunci era bine ca în loc de “mult”, să zici  “la greu”. După 10 ani, am citit un titlu acum vreo câteva săptămâni. “Cosmin Cernat mă înşela la greu”. Înţeleg că e bine să înşeli, da’ nu în timpul crizei. Nu se face la greu. Există un tip al populaţiei, care, devine important când în loc să zică “a zis despre mine”, spune “face afirmaţii la adresa mea”. Eu ştiu că-n copilărie cel mai rău era să ţi se ştie adresa. Nu puteai să baţi pe nimeni că venea cineva şi făcea afirmaţii la adresa ta imediat. De obicei ăştia care zic cu “afrmaţii la adresă”, împrumută din intrigarea oamenilor obişnuiţi cărora li s-a dat numărul de telefon fără să fie consultaţi. Sau a indivizilor care  îţi explică cum nu răspund ei la numerere necunoscute. Sau a celor care stau invisible pe messenger, să nu cumva să năvălească poporul cu afirmaţii la adresa lor. Eu înţeleg instinctul de a face şi-n engleză şi-n română afirmaţii la adresa cuiva. Da parcă nu se mai poate cu “fake”. Ăştia care zic “fake”, sunt cei care zic “para”. Nu poţi să zici “fake”, fără să zici para. Şi există această irionie fină care, mă face să casc isteric. Sau istoric. Glumiţele cu “ieuro” în loc de euro. Şi nu vreau să-i neglijez pe cei care râd în timp ce zic “şi marmota învelea ciocolata”. În timp am înţeles că asta înseamnă că nu cred ce le zici. Ipostaza de oameni simpatici nu-i lasă să zică aşa. Trebuie o glumiţă. Aceeaşi tot timpul. Sper să nu se supere că am făcut afirmaţii la adresa lor, la greu.

Tagged:

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Banalităţile stupizilor din jur (2) at Mindfields.

meta

