Mister Dinică

November 17, 2009 § 2 Comments

Am tot căutat DVD-ul pe care aveam filmat un interviu cu Dinică. O să-l mai caut până săptămâna viitoare. Am mai vorbit de atunci în câteva rânduri cu el. Cred că mi-am dat seama de ce-mi place. Poate că d-aia a fost un mare actor. Nu mi-a părut un individ spectaculos. Mi-a părut uşor simplu şi consecvent simplităţii. Nu complica şi nu se străduia să fie interesant. Aici încep oamenii simplii să fie dramatici. Când îşi propun să fie interesanţi. Prima mea întrebare. “Domnule Dinică vorbeşte lumea că aţi fi un mare actor.” Priveşte în gol 5 secunde şi-mi răspunde. “Eh, se mai şi exagerează”. Superb.

Ceva timp după asta, Zinedine Zidane s-a retras din fotbal într-o finala de campionat mondial. A luat roşu după ce i-a dat un cap unuia. Am făcut un material în care am întrebat câţiva oameni pe care îi simpatizam despre asta. Dinică. “Gestul nu e prea grozav”. Întreb. “Dumneavoastră v-aţi enervat vre-o dată aşa. Să vă vină să-i daţi un cap unuia cu care jucaţi pe scenă?”. Răspunsul. “Nu chiar aşa. Plus că eu n-am enervare de fotbalist”. Nu avea senzaţia că ţi-a zis-o. D-aia cred că a fost marele actor. Era firesc. Juca simplu. Nu complica. Nu îngroşa. Nu-şi propunea să fie spectaculos. Să cadă lumea pe spate. Sunt exasperat consecvent de discursurile care înconjoară momente nefericite de tipul ăsta. Ca să aibă rost ce zici, discursul trebuie să fie proporţional evenimentului. “A fost un mare actor”. Băăăă… ştiu asta. Luăm în discuţie şi varianta că n-ar fi fost?!? Nu? Atunci vorbeşti să-ţi exersezi maxilarul? O culme a declaraţie a atins-o o actriţă, care înţeleg că juca în telenovelă cu el. “Ca actor a fost cel mai mare, alături de alţi cei mai mari actori”. Aştia d-aia sunt ridicoli. Că sunt exact cum nu era el. Vor să vorbească extraordinar. Să zică chestii. Şi tot aşa. Cel mai mişto comentariu l-a avut Tudor Octavian. El e din categoria celor care vor să fie extraordinari şi uneori sunt. “Cei care candidează acum la preşedenţie, e bine să nu uite că se mai şi pleacă din lumea asta”. Eu cred în oamenii care vor glorie. Pe asta nu o ai în timp ce. Gloria este după.

§ 2 Responses to Mister Dinică

  • monica hanganu says:

    excelent!
    ce-as putea sa mai completez?
    ai spus tu totul!
    la articolele tale ar trebui sa existe doar variantele iti place sau nu-ti place, pentru ca ne lasi fara cuvinte !

  • nana says:

    Bun recursul la firesc, bun si cel la memorie…poate, totusi, nu il vom da uitarii asa de repede pe Gheorghe Dinica.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Mister Dinică at Mindfields.

meta

