Din redacţie (1)

November 3, 2009 § 3 Comments

Prima concluzie din redacţie. Stau lânga uşa pe care oamenii ies la fumat. Se cam fumează. Din copilărie sau din principiu. În ideea asta mă gândesc disperat la momentul în care o să ajung să cunosc mai multă lume aici. Cum o fi să treacă cineva din 5 în 5 minute pe langă mine şi să mă salute. Aş avea un comportament de portar. Ceea ce nu e o chestiune de perspectivă. Uşa pe care ies aştia la fumat este cea mai teribilă din viaţa mea. Pe de-o parte când nu e închisă începe să piuie. Pe de alta, dacă o laşi se închide singură. Cu toate astea nu puţini sunt cei care, fie extaziaţi de ţigara fumată, fie extaziaţi de iminenţa ei, izbutesc să n-o închidă. Eu mă ridic simpatic şi îndeplinesc formalitatea. Viaţă de portar.

Însă performanţa rămâne. Să nu reuşeşti să închizi o uşă care se închide singură. De ceva timp toţi ies cu concluzia: “Mamă ce cancer e afară”. Şi sunt de acord. Băi, e frig. Da când ieşi prima dată. Da să ieşi constataiv tot timpul, pare că trăiesc ziua cârtiţei. Adică de câte ori poţi să te miri că e frig? Şi mă uit la ei prin geam. Stau chirciţi şi pufăie. Asta e o dramă. Ţigara se fumează arogant şi destins. În rest înţeleg importanţa ţigării. Nu poţi să fii un om care stă. Trei să te individualizezi printr-o acţiune. “Ce face mă ăla?”. “A, fumează o ţigară”. E mult mai bine decât: “Stă acolo”. Plus că după cum am mai zis mai demult, un om cu fum în jur e altceva. Poţi să nu fumezi. E bine oricum să ai puţin fum pe lângă tine. Fumul te valorizează. Eşti misterios. Decisivă la fumat îmi pare totuşi grimasa. D-aia zic că nu poţi să stai chircit. Trebuie să fumezi interesant. Fumătorii îşi pierd din talent. Şi cred că votează cu Băsescu. Ăsta are faţa de fumător fără ştaif. Pare tipologia fumătorului de “Carpaţi”. Sper totuşi să fie tipologia omului care închide uşa când pleacă. Adică în curând.

§ 3 Responses to Din redacţie (1)

  • The M says:

    Cel care voteaza cu Basescu fumeaza tigari fine, al caror fum miroase a crini, pe fata lui se citeste o istetime ascutita, amabilitate si putin mister, ca merge cu valatucii de fum care ies din tigara. A! si nu uita niciodata sa inchida usa si sa spuna o vorba de spirit celui din imediata apropiere :=)

  • Radu Buzaianu says:

    @ The M Umorul lui Băsescu este supraestimat. L-am urmărit. Mai mult hăhăie decât glumeşte. Iar dacă-l votăm că pare simpatic propun Nati Meir preşedinte. De ăsta chiar cred că se râde. Sau Gigi Becali. E mai multă caterincă cu el decât cu Băseascu. Trebuie să existe o proporţie între făcutul glumelor şi râsul la ele. Băsescu e total disproporţionat şi aici.

  • nana says:

    Dintre cei care fumează, s-ar putea ca unii sa voteze cu Antonescu, dar dintre cei care beau…ei, aici se face diferenta!

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Din redacţie (1) at Mindfields.

meta

