Teoria oracolului

September 21, 2009 § 2 Comments

Mă uit că au început ăştia şcoala şi-mi dau seama în conversaţii cu foşti colegi că cei de acum nu mai au oracole. Eu nu ştiu cum să trăieşti la 12 ani fără. Îmi pare trist deznodământul ăsta. Cum mă să n-ai oracol?  Băi şi mama avea la 12 ani. Instituţia oracolului e obligatorie. Era caietul ăla, de trebuia să-l ascunzi de părinţi şi profesori. Erau acolo secretele unei generaţii. Tot.  Se vorbea despre sărut. Şi despre ce relaţii ai. Pe cine iubeşti. Tot timpul iubeai pe cineva. Ce muzici asculţi. Era o treabă secretă. O afacere închisă între tine şi cei 20 care încăpeau să-l completeze. Cum bă să n-aibă ăştia. Oracolul era o poveste întreagă. În fapt era alibiul începuturilor de relaţii. Puneai un catralion de întrebări din care te interesau 2 sau 3. Ca posesor. Ca completator, te străduiai să fii interesant. Să arăţi acolo că ştii formaţii. Că eşti la curent cu treaba. Că eşti branşat. Încercai să te vinzi bine. Ca posesor treaba era mai simplă. Vorbim din perspectiva băieţilor. Adică aia interesantă. Miza ta erau câteva persoane. Pasibile de o relaţie. Fete de-ţi plăceau. Înţelegeai tot. Aveai acolo toate datele. Trebuia doar să i-l dai. Da asta nu se făcea oricum. Nu i-l dădeai ei să fie prima, ca ciumpalacu. Îl mai dădeai să-l completeze câtorva. Şi atitudinea cu care i-l propuneai era importantă. Nu trebuia să pari prea entuziasmat de situaţie. Îţi asumai o uşoară indiferenţă. La final îl citeai de la sfârşit spre început. Întrebările de la început erau cele care interesau cel mai puţin. Interesantă era ultima întrebare aruncată ca şi când n-ar fi. Ce părere aveţi despre posesorul oracolului. Bă întrebarea asta era minunată. Da nu puteai s-o pui aşa. Îţi trebuia un oracol întreg şi o sumă de bazaconi. Şi era capitolul despre dragoste care avea miza lui. Să vezi dacă nu e combinată naibii cu cineva. Şi-ţi baţi capul de pomană. Oracolul era o poveste întreagă. Cum bă să n-aibă ăştia? Ce fac mă ăştia la 12 ani în ore? La întrebările astea trebuie să răspundă Miniterul Învăţământului. Doamna Ecaterina Andronescu.

§ 2 Responses to Teoria oracolului

  • shrimping says:

    Am urat dintotdeauna oracolul. Aveam pentru ca mi-l faceau prietenii. Ca sa nu fac de rusine clasa ca nu avea in unanimitate oracol. Ce vremuri…

  • rocsana says:

    eu si acum am oracolul din generala!…si au trecut cam 8ani de la completarea lui.. o data pe an il recitesc si ma binedispun. imi amintesc de vremurile bune de atunci si de näzbåtiile pe care le faceam impreuna! daca nu l-as fi avut imi uitam de tot colegii..si-asa i-am cam uitat;))

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Teoria oracolului at Mindfields.

meta

