Interviul Cu Dan Bittman

September 16, 2009 § 1 Comment

untitledDan Bittman e veşnic. Pare dintotdeauna. Pare greu de îmbătrânit. Şi greu de căsătorit. E veşnicul George Clooney. Are aceeaşi nonşalanţă în discurs. Nimeni nu poate să-i ia dragostea, da nici el nu-i ia inelul. Viitoarea soţie aşteaptă o minune pentru că el, ca orice Romeo, are Julieta lui. Este cu ea în concediu undeva departe… în Bulgaria. Pentru că banii vorbesc. Îţi vine greu să crezi că băieţii ca el mai plâng câteodată. Sau că la un moment dat… vine o zi. Asta pare a fi povestea lui Dan Bittman. Muzica pe care o cântă are un pariu cu timpul. Era ora 11. Bătea vântul. Şi se auzeau valurile. Bitman era la plajă cu soţia şi cei 3 băieţi. Urmează Dan, în dimineaţa unei nopţi de vară.

1x1_trans

Ce fel de vară ai avut?

Ocupată. Cu spectacole. Prin toată ţara. Am avut şi vom avea în continuare. Probabil o să cântăm şi la Cerbul de Aur luna următoare. Deci o perioadă agitată. N-am prea fost acasă atât cât mi-am dorit.

Te plângi de succes.

Nu mă plâng. Dar după un an de muncă mi-aş fi dorit o vacanţă mai lungă. Deşi e un an de criză, am cântat mult în vara asta.

Am înţeles că acum cheltui banii pe la bulgari.

Îi cheltuiesc cu familia. Ne simţim bine în Bulgaria. Am venit fără programare iniţială. Pur şi simplu ne-am suit în maşină. Am ajuns aici. Am întrebat de un apartament. E totul la jumătate de preţ faţă de România. Asta apropos de cheltuit bani.

Înseamnă că nu te uiţi pe Eurosport. N-ai văzut spoturile cu România.

Mai bine că nu le-am văzut. Eu consider că vremea spoturilor cu Hagi, Ilie Năstase şi Nadia Comăneci a murit. România trebuie să-şi găsească un alt mod de a se prezenta. Aceştia 3 nu mai pot duce în cârcă neputinţele autorităţilor.

Ai fost şi tu între ei. Te-am văzut şi pe tine în spotul cu Ridzi.

Eu am fost doar în spotul care prezenta spectacolul în care urma să cânt. L-am făcut spre marea mea dezamăgire gratuit. Când am aflat cât a cheltuit… chiar m-am ofticat. Ăsta e cuvântul. Am zis că am făcut un spot gratuit şi uite ce bani se fură pe partea cealaltă.

Da cu doamna cum te-ai înţeles?

M-am înţeles bine. N-am avut nici multe de împărţit. Cât ne-am cunoscut nu pot să spun ceva ră despre ea. Ca persoană e agreabilă. Ce s-a întâmplat ulterior este o altă treabă în legătură cu care las autorităţile să se pronunţe.

Acum îmi dau seama că tu eşti în Bulgaria şi n-ai văzut cum joacă Steaua de la o vreme.

Am auzit că a făcut egal cu Clujul. Ce-a mai făcut? Îmi pare bine că a venit Bergodi. Îmi pare rău că plecat Goian. Şi mi-a plăcut Surdu.

Ca fotbalist nu e nasol să te cheme Surdu?

Mai nasol ar fi să te cheme Şchiopu. Ca fotbalist zic.

Tu depildă ai un nume care te obligă la muzică. Bitman.

Am fost mai norocos. La nume. La bani mai puţin, că fotbaliştii câştigă mai mult.

Mă gândeam înainte de interviu. Tu faci muzică mai de toamnă. Aşa îmi pare.

Se poate. Eu sunt născut primăvara. În martie. Îmi place mai mult primăvara. Şi toamna îmi place. Are o nostalgie care te face să fi inspirat atunci când compui un cântec.

Ai ajuns ce ţi-ai propus?

Când m-am apucat de muzică eram la facultate la hidrotehnică. Deci trebuia să devin un inginer hidrotehnician. Nu ştiu dacă mi-am propus ceva. Mi-am propus să fac lucrurile bine. Şi asta a fost. Dacă am reuşit, publicul trebuie să spună.

Păi ţi-a cam ieşit.

Până acum nu mă plâng.

Zi-mi o melodie care-ţi place. Nu de la tine. În general. Una importantă.

Sunt multe.

Nu. Zi-mi una. Acea melodie adică.

Sweet child in time. De la Deep Purple. Asta m-a influenţat.

În maşina ce muzică asculţi?

Ascult radio. Mă ajută să rămân conectat la ce se întâmplă în lume.

Povesteai tu într-un interviu despre felul în care construiţi ideile când compuneţi. Că sunt exemple din jur. La “vine o zi” de unde aţi luat ideea?

S-au stins atunci prematur foarte mulţi prieteni de-ai noştrii. Unul dintre ei e Teo Peter. Au fost o grămadă de despărţiri atunci. Aşa ne-a venit inspiraţia. Am vrut să cântăm o piesă despre oamenii dragi care au plecat.

Vorbind despre televiziune. Faci de ceva timp emisiunea aceea la TVR.

Avem 5 ani  de Dănutz SRL. Şi 10 de când facem emisiuni la televiziunea română.

Te simţi mai bine în muzică sau la televizor?

Mult mai bine în muzică

Televiziunea o faci pentru bani?

Nu neapărat. Dar de când am făcut emisiunile acestea şi Holograful a avut de câştigat. Asta mă face să cred că se îmbină una cu cealaltă.

La tine se poate spune că ai scăpat de Mihaela Rădulescu.

Ce-i cu ea?

Ai scăpat de ea.

Îmi pare rău sincer. Era o concurenţă loială. În plus era aceeaşi firmă care făcea şi emisiunea mea şi o făcea şi pe-a ei. Erau cam aceeaşi producători.

Îţi place concurenţa să înţeleg.

Da. E rău să fi singur într-un concurs. Îţi trebuie competitor.

Am lămurit-o cu televiziunea. Actor bun te-ai simţit?

Nu. Ca actor nu m-am simţit în largul meu. Cred că nu am talentul ăsta. Şi e o meserie care trebuie învăţată. Nu m-am simţit în largul meu ca actor.

Vrei să mai fi sau nu e cazul?

Am refuzat în ultima vreme oferte.

Când ai simţit tu că-ţi merge cel mai bine?

Sunt perioade şi perioade. Mi-a plăcut cea din anii 86-90. Eram la Costineşti cu Holograful… . Cea mai frumoasă e de când s-a născut Alex. Primul meu băiat. Atunci, să zic a început fericirea adevărată. A ţinut ceva. Ţine în continuare.

În general mi-ai părut un om fericit. Nu eşti prea vesel?

Vesel? E o stare de moment. E cum sunt reclamele acelea la bere… să consumi cu responsabilitate.

Mă gândeam acum că nu prea te-am văzut supărat.

Cu toţii avem şi momente mai puţin fericite. Uite aşa s-a născut piesa “şi băieţii plâng câte-o dată”. Pentru că şi băieţii plâng câte-o dată.

La un moment dat era o carte proastă cu un titlu bun. De ce iubim femeile. Tu de ce le-ai iubit?

Nu ştiu. Deformaţie profesională. La mine, aşa a fost să fie. La aveam tot timpul în faţa ochilor la spectacole. Erau greu de evitat.

Mi-am adus aminte. Ai zis tu mult mai demult că recomanzi sexul în grup. Îţi mai menţi declaraţia?

Absolut. Pentru tineri… de ce nu. Trebuie să afle toate lucrurile bune de pe Pământ.

Te-au prins acum nişte paparazi cu Tania Budi. Te-ai enervat?

Asta a fost chiar o… cum să spun eu. Un bluf. O duceam pur şi simplu acasă. Cu Tania am rămas în relaţii foarte bune. Nu cred că şi-au atins scopul paparazzi atunci. Chiar m-au surprins. Erau foarte interesaţi. Nu, nu mă deranjează. Face parte din viaţa noastră. Mă deranjează mai nou pentru că au început copiii să crească. Dacă citesc tot felul de tâmpenii prin ziare normal că începe să mă deranjeze. D-aia încerc să mă feresc.

Taţii de obicei mi se pare că-şi doresc fete. Tu văd că până acum ai 3 băieţi.

Aşa a fost să fie. Îi mulţumesc lui Dumnezeu că sunt sănătoşi şi frumoşi. Îmi pare bine că am 3 băieţi.

Te-ai oprit aici? Sau nu e neapărat…

Soarta ştie. Ca tată m-am oprit.

Le alegi tu ce să facă în viaţă? Eşti tipul acela de părinte cu influenţă?

Nu. Să facă ce le place. Deocamdată îi învăţ că există muzică. Că există artă.

Aha. Deci eşti genul care îi lasă să facă ce vor. Doar că să fie muzică.

Nu. Le-am arătat că existe muzică. Băiatul cel mare ia lecţii de tobe. Cel mijlociu de pian.

Am sesizat că te tot întreabă lumea când te însori.

Asta este o întrebare la care nici eu nu mai ştiu să răspund. E posibil. Deocamdată am atâtea probleme pe cap că numai la însurătoare nu-mi stă gândul.

Da are rost?

Probabil. Cu Liliana aşa am început povestea, ne-am gândit că e mult mai important să avem copii şi o viaţă normală şi civilizată împreună.

Dane, ai ieşit din cursă? Ne referim la femei aici.

Din activitatea competiţională? Da.

Parcă mă dezamăgeşte răspunsul tău.

Nu. Sunt ca Michael Schumacher. Mai sunt chemat aşa din când în când. Mai reintru în cursă când se mai accidentează un competitor.

Ultima întrebare. Şi cea mai importantă. Care piesă a ta crezi că se va mai asculta şi peste 100 de ani?

Eu mi-aş dori ca măcar să zicem câţiva ani de acum înainte să se mai asculte “Să nu-mi iei niciodată dragostea”.

Peste 100 de ani pe ea mizezi?

Nu chiar 100 de ani. Măcar 10 de-acum încolo.

bittman1

Tagged:

§ One Response to Interviul Cu Dan Bittman

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Interviul Cu Dan Bittman at Mindfields.

meta

