Pe partea economică direct

August 10, 2009 § Leave a comment

Nu mă pricep la economie. Nu-mi plac cifrele. Îmi place metafora. Cuvântul criză mi-a devenit insuportabil. Dacă nu-l foloseşti o dată la 5 minute înseamnă că dormi. Sau îl zici în gând. E lider de audienţă. Concurat serios de “Michael”. Viaţa e între criză şi “Maicăl”. L-am întrebat pe Dan Diaconescu într-un interviu, în care dintre crize se regăseşte. Că-s mai multe. Criză morală. Criză de idei. Criză economică. Criză de nervi. Era şi criza gazului atunci. Dintre toate crizele cea economică a isterizat lumea cel mai mult. Cu o logică simplă, înţelegi de aici că banii sunt importanţi. O lume dusă de dictonul “banii sau viaţa”. Nu mă pricep la economie. Nu-mi plac cifrele. Mare parte din viaţă mi-am mizat-o pe logică. O porţiune semnificativă a crizei economice este întreţinută de decizii mercantile ale unor indivizi care-şi numără banii şi-n somn. Dacă pot să dau oameni afară şi să-i pun pe ceilalţi să le facă munca pe principiul “bă măcar nu m-a dat ăsta afară”. Dacă pot, de ce să n-o fac. Oamenii daţi afară vor cheltui minim. Devin sceptici şi cei care au rămas şi-şi restrâng cheltuitul. Cei care vând nu mai au cui. Restructurează şi ei povestea. Disponibilizează. Nu mai investesc în advertising. Mass media are mai puţină publicitate. Aşa se perpetuează o stare de criză finaciară. Care detrmină o stare de criză de nervi… pe partea economică direct.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Pe partea economică direct at Mindfields.

meta

