Cluj-Napoca

July 23, 2009 § Leave a comment

Ungurii din România mi-au fost constant antipatici. Nu pentru că sunt unguri. Antipatia mi-o întreţin printr-o raportare dubioasă la ţara asta. Îmi par că-şi antrenează o stare de superioritate artificială. Sunt şanse să eşuez prin generalizare. Bă da dintre toţi pe care i-am întâlnit nici unu nu mi-a lăsat şansa să cred că ar fi normal la cap. N-am fost nicodată în oraşele stapânite numeric de ei. Părerea pe care o am trăieşte din povestirile celor care au fost pe-acolo. Mi se pare ridicol ca un oraş să aibă la intrare 2 denumiri. Cea românească şi cea maghiară. Mi se pare contraproductiv să înveţi în limba maternă, propunându-ţi să trăieşti în altă ţară. E stupid să vrei să trăieşti în România, ca şi când ai fi în Ungaria. Senzaţia e de balamuc. Mi-au părut mulţi români şi-n Spania. Se mai strâng de revelion. Sau când vine Băsescu. Eu nu văd în viitorul apropiat un oraş spaniol tradus la intrare în română. A fost un timp în copilăria mea când televizorul se asocia Tvr-ului. Nu erau alte posturi. Nimic nu mă plictisea mai mult ca emisiunea în limba maghiară. A fost o prezenţă imbecilă. Părea făcută pentru retardaţi mintal. În general maghiara îmi pare o limbă utilă spitalelor de bolnavi psihic. Are un tonus blând până la retard. Revin la prezent. Mamă ce le-a zis-o Băsescu. Asta e o concluzie atât de stupidă încât cred că ar suna mai bine în maghiară. Dacă maghiarii deranjaţi ar fi o miză politică mai mare decât românii încântaţi de o asemenea replică, probabil că n-ar mai fi existat. Şi cred că peste câţiva ani, dacă iese ăsta iar preşedinte (ceea ce e improbabil), replica se va nuanţa. Probabil românii sunt un popor mult prea ocupat în întreţinerea propriilor complexe ca să mai poată fi deranjat că traduc ăştia oraşele. Sau că prin Covasna îţi iei pâine numai în limba maghiară.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Cluj-Napoca at Mindfields.

meta

