Interviul cu Mădălin Ionescu

July 20, 2009 § 1 Comment

madalin_ionescu_cauta_blonde_pentru_acces_directMădălin Ionescu poartă insatisfacţia reproşurilor ce îi sunt făcute televiziunii anului 2009. Bătăliile în tv acum se câştigă cu invitaţi dubioşi. Cu toate că în show-ul lui, nu doar despre asta e vorba, eşti tentant să judeci lucrurile expeditiv şi laolalta. Mădălin mi-a părut un om înghesuit de reproşuri. Un om care totuşi a fărâmat constant în ultima vreme povestea de succes începută de Teo Trandafir şi continuată intersant până recent de Cătălin Măruţă. Acces Direct depăşeşte de ceva timp frecvent Happy Hour. S-ar putea să se înţeleagă de ce din interviul acesta.

Cum ai ajuns la Antena 1?

Prin telefon. Prin SMS. Eram în vacanţă la Budapesta. Aşa a început practic o negociere haioasă. Când m-am întors din vacanţă decizia era deja luată.

Te întreb la început să nu uit. Ce-a fost cu poza aia din avionul care se prăbuşea, care de fapt nu era o poză şi nici avionul nu se prăbuşea?

E foarte greu să le spui unora că a fost pur şi simplu o gafă. Povestea asta a apărut în presă absolut comandat. Sunt absolut convins că cei din concurenţă nemaiavând inspiraţie şi subiecte, într-o zi au decis să facă un gest de genul ăsta. Au acuzat “Acces Direct” că păcăleşte oamenii.

Da, cum s-a ajuns la poza aceea?

A venit un mail la redacţie. Am verificat. Era de pe un site cu dezastre aviatice. A fost o decizie luată cu foarte puţin timp înaintea începerii emisiunii. Spre finalul dezbaterii, telespectatorii care mai văsuseră ”Lost”, ne-au atras atenţia. Eu am revenit a doua zi şi am spus că a fost o greşală. Nu asta ne-a consacrat pe noi. Am discutat 7 minute despre poza aceea.

Vorbim de concurenţă, vorbim de Pro TV?

Da.

Îţi place ce face Cătălin Măruţă?

Noi ne batem şi cu Ştirile de la ora 5. Eu nu mă uit. Se uită oameni din redacţie. Ăsta e job-ul lor. Pentru noi în momentul de faţă nu mai contează ce fac ei. Ne raportăm în continuare la Pro TV. Asta e lupta noastră. Ei au un format ceva mai static. Sigur… consacrat. Doar că au pierdut puncte de rating importante în bătălia cu ”Acces Direct”.

Ce îmi spui tu e că telespectatorii îşi doresc să se mire. Nu-şi doresc să râdă.

Şi la “Happy Hour” au început să apară scandaluri. Ceea ce nu prea mai e “happy”.

Dar a rămas ”hour”.

Ei au început să iasă oarecum din format. Totuşi nu cred că mai au în sezonul acesta şanse. Probabil că la toamnă vor încerca o redefinire.

Pari supărat la televizor.

Nu. Mai şi râd. Avem o parte a emisiunii în care discutăm cazuri dramatice. Sunt tragedii. Acolo e un tip de abordare. După, în partea în care vorbim despre divertisment şi scandaluri din show-biz, acolo e şi de râs. ”Acces Direct” e o emisiune în care se răgăsesc foarte mulţi dintre telespectatori. Fiecare are ceva de cumpărat din ea. E un supermarket tv.

Vorbim de râs în România. La televizor văd că se râde din ce în ce mai prost.

Adică din orice?

Da. E pe Prima TV în prime time “Trăzniţi în Nato”. E complicat să înţelegi de ce ar râde lumea la aşa ceva. Şi nu numai acolo. Mai sunt şi altele.

Ştii ce cred eu că prinde foarte bine? Genul ăsta de reality show. Dacă e bine făcut. Am  fost criticaţi la un moment dat că am adus personaje ca Sexy Brăileanca, Naomi sau Tarky. Noi, de fapt, le-am dat unora dreptul să se facă de râs. Sunt nişte exhibiţionişti ideali pentru un show de televiziune. Sigur, poţi pierde un public quality. Românii vor să vadă oameni care n-au nici o problemă din a se face de râs. Am fost crticaţi de cei care nu s-au priceput să înţeleagă că asta a fost o filosofie de creştere. Pe lângă subiectele clasice, diversitate, transmisie, show în platou, au venit de câteva ori în emisiune persoane controversate. Chestia asta a dus la ceva. La o nuanţă de ţăcăneală în emisiune. N-a fost definitorie. Nu asta ne-a consacrat. A adus însă culoare. Râzi de un personaj care n-are simţul ridicolului. Spune tot felul de idioţenii.

Acum nu mai râzi cu un personaj. Râzi de un personaj.

E un nou tip de umor. S-au dus toate emisiunile care folosesc umorul cu care ne obişnuisem la un moment dat. Cred că asta e şi problema la “Happy Hour”. Sunt prea de salon.

În România dacă nu spui o prostie nu te ascultă nimeni. Aşa zis unul dintre personajele de care râzi. Sexi Brăileanca.

Ea îşi asumă bine câte un rol. Nu e atât de lipsită de creier pe cât e bănuită. Nu ştiu care e miza ei. Ce câştigă că apare la televizor.

Nu ştiu ce câştigă ea, da bănuiesc ce pierde televizorul. Pierde un public quality interesant pentru publicitari. Ăsta migrează spre internet.

Internetul o să fie o alternativă serioasă în următorii 10 ani. Generaţia care vine se va uita la televiziuni pe internet. Avem avantajul că în emisiunea noastră se regăsesc toate nişele de public. D-aia n-o putem aduce în fiecare zi pe Brăileanca. Noi am crescut pe publicul quality foarte mult. Împotriva campaniilor duse periodic prin diverse ziare, care ţin de anumite trusturi. Sau de către diverşi realizatori îmbălsămaţi, care nu mai apucă “micul ecran”.

Zi-mi unul.

N-aş putea să zic. Unii poate că au fost chiar din trustul nostru. Bagi asta în interviu?

Bag dacă-mi zici cine.

Nu vreau să mrg până acolo. Nu fac ce-au făcut ei.

Mihaela Rădulescu.

Nu. Ea nu s-a pronunţat niciodată făţiş. A folosit “generalul”. Am înţeles că au fost în presă tot felul de puncte de vedere. Pe la Realitatea tv. Liviu Mihaiu. Mi-au povestit oamenii. Eu n-am avut timp să-l ascult.

Te-ai luat cu altele.

Da. Spuneam că împotriva acestor campanii cei mai cunoscuţi artişti au fost la noi. Actori grei. Am adus vedete de afară. Depinde şi cine mă critică. Dacă mă critică Marius Tucă, pot să ţin cont până la un punct de opniile lui. Deşi nu ştiu cât mai înţelege ce se întâmplă în televiziune în momentul de faţă. Dacă mă critică Turcescu mi se rupe. Afişează o mască. Cunoscând detalii din culise, eu nu cumpăr această mască a lui. Şi nu am crezut nciodată în rolul lui de justiţiar. Dacă mă critică Diaconescu, ar fi de râsul lumii. Ar fi culmea să ne critice el. Dar mă amuză. M-a amuzat şi când şi-a asumat personaje care au apărut la noi. E mai bine când şi le asumă el. Ne mai scuteşte de o parte din critici. Redirecţionează reproşuri. Eu, acasă de vreo 3 ani mi-am scos Otv-ul din grilă.

Interesant era să-l fi scos din direct. Cum a făcut ăla cu tomberonul. Făceai la un  moment dat emisiuni despre Ceauşescu. A murit până la urmă?

Cu siguranţă.

Dacă n-ar fi murit ce-ai fi fost acum?

Probabil aş fi devenit un inamic al sistemului. Nu ştiu dacă până la urmă aş fi făcut compromisurile pe care le făceau cam toţi.

O meserie cinstită ai fi făcut?

Tot ziarist aş fi ajuns. Latura umanistică m-a atras întotdeauna. Recitam. Eram pe la festivaluri. Nu eram priceput la strung. Am fost prelucrător prin aşchiere la un moment dat în liceu. Eram cel mai slab. M-a atras şi fotbalul. Dar în general scrisul.

În ce Românie vor creşte copii tăi?

Îmi e teamă. Am senzaţia că s-a stins puţin lumina în momentul de faţă în România. Poate pare patetic. Nu văd nici o perspectivă. Cred în puştii ăştia că vor schimba.

Pe fată ce vrei s-o faci.

Nu sunt genul de tată care să impună copiilor drumuri.

Aşa zicem toţi.

Până acum îi place dansul. E foarte atrasă de muzică. Şi de excursii. Habar n-am ce-o să iasă din asta.

Cântăreaţă. Dans, muzică şi excursii.

Sper să ajungă măcar stewardesă.

Ce fel de soţie ţi-ai ales Mădălin?

A fost singurul moment în viaţa mea, deşi nu credeam deloc în teoria coup de foudre, în care mi s-a întâmplat. Timpul, nu că-ţi schimbă percepţia. Îţi diminuează din anumite sentimente şi-ţi amplifică altele. Suntem de 13 ani împreună. Am trecut prin momente destul de grele la început. Eram un biet cercetător la arhivele naţionale şi nu-mi permiteam să plătesc nici o chirie. D-aia ne-am şi retras la Râmnicu Vâlcea la un moment dat. Am rezistat. Eu sper să rămânem în continuare împreună deşi ea se plânge mereu de faptul că a devenit soţie de vacanţă. E foarte greu când munceşti 12 ore pe zi să mai ai grijă şi de familie. Într-un fel, Mihaela parcă ar fi soţie de marinar. Totuşi, dacă soţia lui Băsescu a rezistat cu el atâţia ani, eu, considerând-mă ceva mai decent decât el, s-ar putea să reuşesc să rămân cu Mihaela până la sfârşit.

Mă întorc la prima întrebare. Eşti la Antena 1. Faci un show care e de obicei pe primul loc între ora 5 şi ora 7. Eşti în punctul de maxim?

Nu. Nu cred c-am atins punctul maxim. Nici punctul G al meseriei ăsteia. Mă voi referii acum la cei din presă. Îmi reproşează că nu fac emisiuni de substanţă. Că am schimbat registrul. Asta am vrut să demonstrez. Că pot să funcţionez într-un registru foarte larg. Pot să mă întorc oricând la ce făceam. Am vrut să m distrez un pic.

Tagged:

§ One Response to Interviul cu Mădălin Ionescu

  • Properties to let in Washington says:

    Aw, this was a really nice post. In concept I want to put in writing like this moreover – taking time and precise effort to make an excellent article… however what can I say… I procrastinate alot and by no means appear to get one thing done.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Interviul cu Mădălin Ionescu at Mindfields.

meta

